Hur många binder era egna buketter?
Hej!
Jag tänkte också att blommorna nog blir väldigt dyra men det blev faktiskt inte alls dyrt. Gifte mig i Falkenberg på pingsafton för tre veckor sedan och vi beställde blommor från en blomsteraffär mitt i stan. Brudbuketten gick på 500 kr, visserligen en lite mindre rund, det var 9 röda rosor och tre ljusrosa pioner lite grönt runt och tre pärlor i. En enkel men fin bukett. Sen hade min dotter fått en pion med lite grönt runt och också hon ett hårt virat rött band runt stjälken och min blivande man hade en liten pion (outslagen) med grönt runt på hans kavaj (glömt vad det kallas för) dessutom beställde vi 90 röda rosor för att ha på borden. Dessa var eg ett erbjudande de hade till kunder på onsdagar köp 30 rosor för 100 kr men de sade att de kunde lägga undan till oss 90 röda rosor till lördagen. Så sammanlagt gick allihopa på 900 kr. Det kan man inte säga är dyrt. Dessutom höll sig alla blommor fina hela kvällen trots att min och min blivande mans blommor inte hade vatten på ett bra tag. Oj det blev långt det här...det jag ville säga var bara att det inte alltid behöver bli dyrt.