Inlägg från: PrincessPink |Visa alla inlägg
  • PrincessPink

Cysta på äggstockar! Lite långt..

Jag har redan skrivit ett inlägg tidigare om mitt problem...Men kunde inte ta upp allt då så jag börjar om!

Jag hade min mens 11-17 april och den är regelbunden. Nu har jag bruna flytningar som jag haft 3-18 maj. Vet inte vad som är felet eller om det är något att oroa sig för. Min nästa mens ska jag ha runt den 30 maj..Därför jag tycker detta är lite konstigt. Men nu till "problemet"...

Jag och min sambo vill båda ha barn men inte just nu då vi känner att våran ekonomi inte är vad den borde vara..Men för något år sen råkade jag ut för en bilolycka och då upptäckte dom i samband med röntgen att jag hade cystor på äggstockarna. Det var inget farligt men jag skulle få svårare för att bli med barn vilket jag märkt då vi har sex rätt ofta och dessutom oskyddat men jag har inte blivit med barn under de 2 åren vi haft sex. Och dom gåner jag trott jag varit med barn, har han bara slagit bort det och sagt att jag inte är det. När grav.test väl är gjort och han såklart fått rätt får man höra: "Vad var det jag sa?"..

Nu är jag rädd för att jag kanske inte kommer kunna få barn då min sambo inte ens vill försöka förrens om 3 år MINST som han uttryckte sig. Jag kan ju heller inte försöka bli med barn och "lura" med honom. Jag vet att han skulle ta hand om barnet även om vi fick barn innan han vill försöka men det känns fel att göra så. Jag vill ju heller inte riskera något. Jag har pratat med honom om cystorna och den "biologiska klockan" men det känns som att han inte riktigt förstår min oro..

Vad ska jag göra, nån som har några råd eller varit med om samma situation?!

Snälla, hjälp mig!

• Svar på tråden Cysta på äggstockar! Lite långt..
  • PrincessPink
    Snufflan skrev 2010-05-18 14:38:01 följande:
    Tycker deffinitivt att ni ska vänta lite med barn, du är ju bara 22 så du har många år på dig att kunna få barn. Inget fel att vänta till du är 25-30. Känner en tjej som haft cystor precis som du och hon har fått barn senare.
    Ja, det har jag också tänkt. Vill inte släppa friheten än! :P

Men det jag oroar mig för är cystorna, men du har ju sett att det kan hända, så då är det ju inte omöjligt iaf. :) Jag har alltid velat ha barn,  min sambo likaså men ibland känns det som han tvivlar.

Tack för åsikten! :)

• PrincessPink
    Snufflan skrev 2010-05-18 14:47:32 följande:
    Om du känner dig orolig tycker jag att du ska prata igenom det här med en gynekolog som är riktigt duktig. Dom kan säker hjälpa dig med dina funderingar om vad som skulle vara bäst för just dig, vi är ju alla olika. Vet inte om du har en speciell gynekolog du träffar, har du inte det se till att hitta nån som du verkligen känner förtroende för och som du kan prata riktigt med, är så otroligt viktigt att hitta rätt. Går själv på en privat klinik som är hur bra som helst, när jag gick hos vanliga barnmorskan så kände jag mig inte alls trygg.
    Okej, ja det har du så rätt i. Ja, vi är ju det. Nej, det har jag inte...Låter dumt, jag vet. Men hade en jättebra på U-M men sen flyttade vi och sen dess har jag inte varit hos någon..tycker det är svårt att hitta nån man känner sig trygg med. Men det är bara fortsätta leta. :) Aha, okej..här har dom inget sånt. Finns bara kvinnohälsan, då samhället är så litet.
  • PrincessPink
    Cherrygirl skrev 2010-05-18 15:18:26 följande:
    Jag har också cystor, jag har endometrios. Det tog lite tid för oss att skaffa barn men visst fungerade det! Har en lite huligan som springer omkring här hemma och härjar för full! Jag tror inte att du behöver oroa dig, vänta du till ni båda känner er redo.Det är ju ingen ko på isen ännu om du är så ung! Och sen när ni väl aktivt föröker få barn så finns det ju faktiskt hjälp att få om det skulle ta längre tid, efter 1års försök så får man ju hjälp via sjukhusen.    
    Okej, vad härligt att höra! :) Aww, så sött! :)

Det känns skönt att veta. Ja, det känns som att det är bäst så. Blir nog inget kul annars!

Hehe, nej, det kanske det inte är. Är ju inte så insatt, fick bara veta att jag hade det och att det kunde bli svårare att få barn. Aha, det visste inte jag, men det känns ju tryggt att veta! :)

Verkligen stort tack, skönt att veta att man inte är ensam.

• PrincessPink
    snussemej skrev 2010-05-19 22:10:59 följande:
    Jag har också haft cystor samt fått operera bort en stor bit av livmodertappen pga cellförändringar, men idag har jag 4 underbara barn. Hitta en läkare som du känner dig trygg med och diskutera problemet. Jag tror du oroar dig i onödan. Ville bara ge dig lite uppmuntránde ord. Lycka till!
    Okej, lät inget skoj alls men härligt att du har barn iaf! Dom är ju så underbara! :)

Ja, jag tror nog det är det bästa. Hehe, ja jag gör nog det. Tack så mycket, det värmer!

Svar på tråden Cysta på äggstockar! Lite långt..