Inlägg från: eigollet |Visa alla inlägg
  • eigollet

Koh Samui- Thailand???

Nu är det tre år sedan jag var i Thailand och det explateras ju så fort men här kommer mina erfarenheter:
    Jag och syrran reste runt och hamnade längst tid på Kon Pangan. Vi bodde på sidan där Hadrin ligger, men "på andra sidan kullen" på ett ställe som hette Coco Hut. De hade egen strand och det var väldigt rent och lugnt där. (till skillnad från Hadrin där det var kalas dygnet runt...) Otroligt mysigt men nära till lite puls om man ville! Undvik "fullmoon-perioden" bara om ni vill slippa byst med backpackande tonåringar... ;)
    Det bästa av allt var att vi inte såg någon som helst sexturism, vilket det däremot fanns gott om på Samui. Jag tyckte Samui var hemskt faktiskt, för exploaterat och bara en massa barer med prostituerade kvälls och nattetid. Vi bodde i Chaveng och stannade två nätter sen drog vi vidare. Det var också väldigt mycket dyrare än Koh Pangan!

Önskar att vi fått tipsat om Mu ko Ang Thong innan, det lät ju hur grymt som helst!

Jag har hört väldigt gott om Koh Chang och även Koh Tao, men som sagt, det händer mycket och snabbt så det kan ha ändrat sig.
    Annars är ju Thailand generellt otroligt trevligt med sin kultur och ofantligt goda mat!
    Lycka till!

Svar på tråden Koh Samui- Thailand???