• annaochmias

50-talstråden - den nya!

Den gamla gick ut för några dagar sen och eftersom ingen annan har startat en ny gör jag det... {#lang_emotions_sunny}

Rensade lite bland länkarna också, det var några som inte funkade längre.

Gamla tråden
    http://brollopstorget.se/Forum-1-73/m3664857.html

Kläder och accessoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    http://www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - den nya!
  • Cltsp
    icimici skrev 2010-05-30 19:26:58 följande:
    ååh de skulle ju vara jätte snällt av dig :)
    Pappret heter Sublime och är av märket Kaisercraft. (det är limegrönt med svarta prickar på ena sidan och svart med vita prickar på andra).

Jag har köpt papprena i en scrapbooking affär men de går säkert att beställa på nätet också.

• Junebug
    KatjaB skrev 2010-05-30 09:39:38 följande:
      härligt antar att den var bättre än traderaklänningen du funderade på ett tag?
    Tusen gånger bättre ;)
  • icimici
    KatjaB skrev 2010-05-30 22:35:49 följande:
      åh tack så mycket, det här måste vi ju bara ha Simon började dirtekt rota i lp-samlingen efter nåt som vi inte lyssnar på eller "måste" ha kvar
    var så lite :) lite kul med eget pyssel oxå, tycker dom blir snyggare med olika former oxå ;)
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-05-30 20:21:01 följande:
    Pappret heter Sublime och är av märket Kaisercraft. (det är limegrönt med svarta prickar på ena sidan och svart med vita prickar på andra). Jag har köpt papprena i en scrapbooking affär men de går säkert att beställa på nätet också.
    tack så super mycket, ska genast börja leta :)
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-05-30 20:21:01 följande:
    Pappret heter Sublime och är av märket Kaisercraft. (det är limegrönt med svarta prickar på ena sidan och svart med vita prickar på andra). Jag har köpt papprena i en scrapbooking affär men de går säkert att beställa på nätet också.
    jag hittar pappret på nätet men ingenstans där man kan beställa de ifrån :P
  • KatjaB

Vi offrade två gamla vinylskivor igår, och de blev riktigt bra
    Så nu när vi inte vill offra fler av våra egna ska vi köpa fler på myrorna och få till fler skålar. Det var ju riktigt enkelt att göra skålarna

• annaochmias

Ja, vad coolt att göra egna! Det gjorde ju min kompis syrra när jag var liten, kommer jag ihåg nu...

• annaochmias
    annaochmias skrev 2010-05-31 20:13:15 följande:
    Ja, vad coolt att göra egna! Det gjorde ju min kompis syrra när jag var liten, kommer jag ihåg nu...
    Egna LP-skiveskålar alltså...
  • Erese

Behövde i nte göra något svårt val vid hårdekoration, den jag köpte höll knappt över helgen.Pärlor ramlade av och kammen pajade, usch! tänk om jag haft den på bröllopet.

Vi har kommit på en fiffig idé till gästbok Vi har köpt en massa retro vykort i lite större modell som var och en av gästerna får skriva ett medelande på. Vi tänkte antingen binda ihop detta som en bok med hjälp av hålslagare och hårt omslag med metallringar eller ett album med plastfickor, lutar mot det första förslaget.

KatjaB-Er idé med att använda en gamal skrivare är jätte kul vilken trevlig touch.

Jag kommer överraska min blivande man med en helt ny ring. Han klagar på sin förlovningsring pågrund av att den är för stor och eftersom man måste göra en helt ny ring när materialet är titanium  så har vi valt att inte göra detta. Men nu har ajg köpt en helt ny och det fina i det hela är att vi får komma in och byta ut denna till en exakt likadan men i rätt strl om denna skulle vara för liten/stor. Han kommer inte ha någon aning om detta fören vi står vid altaret..hi hi
    Hoppas han blir glad annars blir det pinsamt för mig.

Svar på tråden 50-talstråden - den nya!