• annaochmias

50-talstråden - den nya!

Den gamla gick ut för några dagar sen och eftersom ingen annan har startat en ny gör jag det... {#lang_emotions_sunny}

Rensade lite bland länkarna också, det var några som inte funkade längre.

Gamla tråden
    http://brollopstorget.se/Forum-1-73/m3664857.html

Kläder och accessoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    http://www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories/

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Inspiration
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - den nya!
  • Erese

Hej!

Nu har även vi blivit Herr och Fru *** Jag har laggt upp en bild hittils i galleritet.

• Cltsp

Grattis Erese! Ni ser helt fantastiska ut -superfab! :D

• Junebug
    Erese skrev 2010-07-06 11:32:06 följande:
    Hej!Nu har även vi blivit Herr och Fru *** Jag har laggt upp en bild hittils i galleritet.
    Tjusigt! Grattis, hoppas ni hade en fantastisk dag!

Hur går det för er andra, nu börjar det väl närma sig för de flesta? Vet inte om jag är sist ut den 21a augusti. Det största stressmomentet nu är att försöka hitta ett band till festen, och att försöka få folk att OSA.

Tråkigt nog kom det färre än vi trodde.. vi räknade med 60 pers, men det landade på lite drygt 50 pers, varav ca 30 st är folk i vår ålder. Av min erfarenhet brukar festen bli roligare ju fler ("ungdomar") man är. Vad tror ni, kan man få igång en rolig fest på 25 pers?

• Junebug

Åhh får jag passa på att be om lite sko-råd också! 

Jag köpte för ett tag sen ett par champagne-färgade skor, för jag älskade modellen så och de fanns inte i vitt. Men jag lämnade tillbaka dem eftersom jag blev tveksam till färgen. Nu har jag lite svårt att hitta ett par vita.

Kan inte ni kika i mitt galleri och ge era ärliga åsikter? 

• mojikanan

kikar in då ja o  min sambo planerar Rock / rockabilly bröllop sommaren 2011

• Solkurva

Jag tipsar än en gång om min favoritbutik Pom Pom Parlour i varuhuset PUB i Stockholm. De har nytillverkade retrounderkläder från några av världens bästa märken, både syndigt vackra och rejäla saker som håller in och lyfter upp... De har också vackra hattar och hårsmyckenför alla smaker, och fantastiskt personal. De samarbetar med Dita von Teese och säljer också hennes egen klädkollektion.

• Solkurva

Junebug: Jättefina skor, snyggt att de avviker i nyans från klänningen. Välj ett nagellack till tårna som matchar brudbuketten så behöver du inte matcha något annat. Urtjusigt, hoppas din dag blir fantastisk!

• KatjaB

nu är vi gifta
    Vill ni se bilder på vårt bröllop med 30-40-tals tema kan ni kika på lite bilder i gästboken.. mer kommer successivt på bloggen.

giftassugen.blogg.se

• Junebug
    KatjaB skrev 2010-07-12 17:24:20 följande:
    nu är vi gifta Vill ni se bilder på vårt bröllop med 30-40-tals tema kan ni kika på lite bilder i gästboken.. mer kommer successivt på bloggen. giftassugen.blogg.se

Otroligt vackert brudpar!! Låter som ni hade en kanondag, GRATTIS!!! :)

• Junebug
    Solkurva skrev 2010-07-12 15:40:57 följande:
    Jag tipsar än en gång om min favoritbutik Pom Pom Parlour i varuhuset PUB i Stockholm. De har nytillverkade retrounderkläder från några av världens bästa märken, både syndigt vackra och rejäla saker som håller in och lyfter upp... De har också vackra hattar och hårsmyckenför alla smaker, och fantastiskt personal. De samarbetar med Dita von Teese och säljer också hennes egen klädkollektion.
    Tack för tipset, ska absolut kolla in den affären! Hur är prisnivån ungefär? 

Och tack för skorådet.. får nog bli dom trots allt. 

Svar på tråden 50-talstråden - den nya!