Inlägg från: sissi1985 |Visa alla inlägg
  • sissi1985

Frågor om att plugga till sjuksköterska!?

Hejsan!

Jag har sedan en tid börjat tröttna på mitt jobb, eller snarare känner att jag behöver mer utmaning... och fick tanken att man kanske skulle ta och söka och se om man kommer in på sjuksköterskeutbildningen...
    Men har funderingar....

- Hur svårt är det ?
    - Är mycket av undervisningen och kurserna på engelska? ( Då jag har svårt för engelska är det min största skräck ;)
    - Är det mycket grupparbeten, redovisningar eller är det mest tentor som testar ens kunskaper?

Skriv gärna några rader om du har erfarenhet av att plugga till SSK, om vad du tycker och tänker kring utbildningen!

Tack på förhand// Sissi

• Svar på tråden Frågor om att plugga till sjuksköterska!?
  • sissi1985

Tusen tack för ditt svar Lnnie!
    Tyvärr så kommer jag nog att försöka komma in i GBG alternativ Borås om det nu blir aktuellt att söka... då jag bor i GBG, och på såvis blir smidigare då jag har min sambo och bostad här... Men den som lever får se!

Ang c-uppsatsen menar du att uppsatsen skall skrivas på engelska eller är det "bara" det vetenskapliga artiklarna som är på engelska?

Är grymt imponerad av människor med som är dyslektiska som kämpar och kämpar! Alla guldstjärnor till dom!

Oj det var modigt av dig att sluta ssk utbildningen efter 4 terminer, men spännande med dina psykologi studier!!! Härligt med folk som vet vad dom vill och följer viljan!!!

Och ett stort Grattis till det blivande bröllopet, när går det av stapelen?

Svar på tråden Frågor om att plugga till sjuksköterska!?