Guadeloupe / Langley travel?
Har hört rykten om denna paradisö och undrar om nån nyligen varit dit! Några tips?? Varningar??
Har någon som rest med langleytravel lust att berätta något om dem vore jag jätteglad!
Har hört rykten om denna paradisö och undrar om nån nyligen varit dit! Några tips?? Varningar??
Har någon som rest med langleytravel lust att berätta något om dem vore jag jätteglad!
Puffar lite!
Ingen som varit på denna paradisö??
Vi har inte varit på Guadaloupe men däremot rest med Langley till Korsika förrförra sommaren. Jag har bara gott att säga om Langley. Vi bodde på ett ställe där det ingick mat på kvällen och det var fantastiskt god mat. Gjord på lokala råvaror och med ett lokalt stuk. Frukosten var fantasisk också. Mycket nöjd med resan och skulle helt klart kunna tänka mig att åka med Langley igen.
Vårt toastmaster par har däremot varit på Guadoupe med just Langley och de sa samma sak som ovan. Helt fantastikt service, bra mat och underbar ö. Funderade faktiskt på Guadaloupe som bröllopsemester men tidigare flög inte Langley dit på sommaren. Men tror de gör det nu? Fast nu har vi redan bokat vår bröllopsresa.
Men som sagt, har bara hört gott om Guadaloupe men kan inte tipsa mer än så om just ön. Langley däremot som sagt, bara bra och positiv att säga!
Tack för ditt svar! =)
Min sambos chef var där i januari och sa bara bra saker, så jag ville kolla lite fler erfarenheter!
De verkar ha uppehåll (langley) juli-november. Är visst orkansäsong eller dyl.
Vi är lite sugna faktiskt! Verkar superhärligt! Vi vill "bara" ha avkoppling, sand och hav! Det tar tio timmar med direktflyg och jag är flygrädd så mig passar en start/landning per resväg perfekt! Tar ju lika lång tid som att åka till Thailand, men dit kan man ju åka senare om man vill! Å helst inte nu när det är så bråkigt där.
Och inte var det farligt dyrt heller! Ska verkligen hålla tummarna för att priserna inte stiger för mycket! Vi kommer önska oss pengar till resa i present, så vi får hoppas vi får råd med detta!
Vi var där i januari-februari förra året.
Jättefint, verkligen, men jag saknade "wowkänslan" Det är en väldigt blåsig plats på jorden och det blir inte sådär tryckande varmt. Jag tycker att resan är onödigt lång och maten är rätt trist. Inser förstås att jag är snobbig och konstig nu Guadeloupe ÄR jättefint och man kan göra helt fantastiska båtutflykter och det är jättefina stränder. Men som sagt, lite väl långt kanske.
Jag har bara gott att säga om Langley, men min bror åkte med dem till Bali (om jag inte missminner mig) och de var SJUKT missnöjda... Mina föräldrar har åkt till Corsica med dem flera gånger och varit jättenöjda, så det kanske det är Bali det är fel på?! (gillar inte Bali, så jag satsar på att det är så det är fallet)
Hmmhmm, då har antingen han eller jag rört ihop det.
Alla andra jag känner som har åkt med Langley, sommar som vinter, har varit nöjda och glada
Mina kompisar var där i våras - kika lite bakåt i arkivet på www.felicitass.blogspot.com
de hade inte så bra väder då men verkade sjukt nöjda över allting annat!
Har kollat med brorsan - det var Limetravel de åkte med, så antingen sluddrar han eller så är det jag som hör katastrofalt dåligt, oavsett vilket verkar det helt klart som Langley verkar göra alla sina resenärer nöjda!
Tack för alla era svar!
Vi blir mer och mer peppade på att åka dit! Det är skönt med direktflyg och det är också helt ok om det blåser lite. Kan bli jobbigt med värmen annars. Man vill ju inte smälta! =)
Kommer ni på flera do's and don't's är det bara att skriva! =)
Hej! Vi var på Guadeloupe med Langley i april 2008 under två veckor och hade det superbra! Jag rekommenderar att man hyr bil, det är väldigt lätt att ta sig runt på det sättet och man får se massor. Vi körde bland annat till Grande Terre och njöt av deras stränder. Vi körde också ner till Trois Riviére och tog båten över till Les Saintes vilket var väldigt vackert. Vi provade canyoning i regnskogen. Det finns en strand strax söder om hotellet som är väldigt fin, det tog ca 20 minuter att gå dit. Jag rekommenderar absolut att åka dit!
En sak till. Jag vet inte hur det är nu men när vi åkte så kostade en förstaklassbiljett endast ett par tusen till per person så det tog vi. Mycket mer plats, egna toaletter och fri champagne :) Helt klart värt det för den lyxiga känslan!