Inlägg från: duckling |Visa alla inlägg
  • duckling

Tre tärnor - uppgifter?

Hej!

Måste alla göra nåt framme vid altaret? Jag var tärna på min systers bröllop i vintras, då var vi två tärnor. jag höll i buketten och den andra tärnan höll i programblad åt oss där framme (psalmer på engelska som vi inte kunde t.ex). Men jag tror inte det hade spelat så stor roll om vi inte hade haft nåt i händerna, man står väl mer där som en sorts prydnad med? I juni ska jag vara tärna på min kompis bröllop, vi blir fyra tärnor (!) och två marsalkar, och så vitt jag vet så kommer ingen av oss ha nån speciell uppgift förutom hålla buketten.

Dina tärnor kommer ju vara delaktiga i och med att de är tärnor, men om du vill ge dem uppgifter kanske de kan göra nåt innan bröllopet/på bröllopsfesten istället för vigseln. Om du gärna vill att de ska ha uppgifter kanske de kan läsa nån dikt/sjunga nåt, men ärligt talat tror jag inte det är nåt problem att de bara "står där".

Tror inte det är nåt problem att det blir lite trångt där uppe, men om så är fallet kanske några av följet kan sitta på de främsta bänkarna istället?

Lycka till!

Svar på tråden Tre tärnor - uppgifter?