Inlägg från: Laura Lee |Visa alla inlägg
  • Laura Lee

December / Julbrollop

Vi skall gifta oss den 11 december.  och vill garna ha forslag pa blommor for buketten.  Vi ar precis i borjan av planerigsskedet sa alla ideer ar valkomna:)

• Svar på tråden December / Julbrollop
  • Laura Lee

Roda rosor later fint, och ideen med att ge blommor till mor och svarmor var fin,  Rott ar ju valdigt fint och passar sa bra da det ar julmanad.  Ar ju sa mycket man skall planera och fa det att klaffa framforallt nar man bor utomlands och skall fixa allt for brollopet hemma i sverige:)

• Laura Lee

Passionsblomman: Det ar ju darfor jag skriver har for jag inte riktigt ar saker pa vilken sitl eller sa jag vill ha. det jag vet ar att det kommer inte vara pampigt och stort, manga gaster i kyrkan ja men av den enkla anledningen att vi skall kombinera dopet pa varan son och varan vigsel. jag har kanske en svag aning pa vad det ar jag vill ha men har inte spikat nagot annu.

Lillalyckan: som  jag skrev i ett tidigare inlagg sa ar roda rosor fint. Det som kan bli valdigt effektfullt ar om eran fotograf aven jobbar med Photosop da kan man gora massa egna grejjer. gora hela bilden svartvit forutom din brudbukett. det blir valdigt fint pa en svartvit bild.  Lyxigt att ha florist och brudtarna i ett :) onskar jag hadde samma tur;)

• Laura Lee

Passionsblomman:  Jag bara alskar liljekonvaljer Det har alltid vart min "drombukett" men liljekonvaljer i december fungerar inte riktigt. tyvarr.  Farger jag i ovrigt gillar ar Gront rott vitt och blatt.

Brolloppet:  jag kommer ha en lang enkel brudlanning  i stil med Nixa 948 eller 7514 sa inte alls pralig eller pampig enkel och natt. Sa nagot i stil med dom. Skall forsoka hitta en ivory eller benvit.  Fargtema har vi val inte direkt bestamt annu men det kommer sakerligen ga i julens farger  rott gront guld.

Da vi skall ha bade dop och brollop pa samma gang sa kommer det vara manga gaster i kyrkan men for den delen sa ar det inte ett stort pampigt brollop, Vi kommer bjuda pa "dop/ brollopsfika" med kakor tartor etc for alla sen pa kvallen skall vi ha julbord. och det ar inte for alla gaster. Da mina m2b s familj aldrig har sett ett julbord eller atit julmat ( forutom sin egen jultalrik) sa skall vi ha det pa kvallen for hans del av familjen. Sa det kommer somsagt inte att vara pampigt och stort pa sa vis.  Varken jag eller min sambo ar val " fest folk".  sa middag kommer ske  med de narmaste familjemedlemmarna.  och skall jag vara arlsig sa langtar jag julbort inte fatt svensk julmat pa 2 ar. men det hor ju inte hit egentligen:)

• Laura Lee

Har du  nagot ungefarligt pris pa liljekonvaljer? :)

• Laura Lee

Jo att brudbuketter kostar det vet vi alla:) och det ar ju en engangskostnad sa det ar det ju vart,  skall undersoka hur det gar att losa i den lilla ort vi komer vigas om den blomsterhandlaren kan bestalla hem och hur lang tid det tar.  Ar sa svart med blommor, jag gillar rosor och nejlikor med men nejlior ar val mera begravnngsblommor har jag for mig.

Svar på tråden December / Julbrollop