Små korta tips:
Biobesök! Gå på en IMAX-film! Glöm inte att komma i god tid så att ni får en bra plats. Det är onumrerat.
Woodbury common outlet:
www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp
Mitt tips är att åka ut dit någon av de första dagarna ni är där och har reskassan kvar. Vi shoppade 80% av allt vi köpte i New York där ute! Vi var verkligen supernöjda med vårt besök. När vi hoppade av bussarna skrattade vi lite åt allt folk som kom med stora resväskor på hjul. Det hela slutade med att vi köpte oss en resväska till där ute (dock det dyraste vi köpte på hela resan för detta var inte alltför billigt) för att lägga alla våra kassar i. För många kassar blev det. Sambon köpte en Tag Heuer-klocka för drygt halva priset jämfört med hemma. Jag köpte på mig väskor på Burberrys sample sale som fanns där då för 149 resp 249 dollar. Converse har en egen butik där så du kommer lätt att fynda dina skor där! Åk ut dit med första bussen och ha med er vattenflaskor, bekväma kläder och skor! Vi spenderade en heldag där ute och när vi väl kom tillbaka till Manhattan kändes allting väldigt väldigt dyrt och vi ångrade att vi inte hade shoppat klart allt där ute ;) Det finns butiker för alla smaker där helt enkelt.
Köp tunnelbanekort och åk! Taxi är billigt också =)
Gillar ni djurparker? I så fall gå in på Central Park Zoo och bekanta er lite med pingviner och andra söta djur. Vi åkte även ut till Bronx Zoo och det rekommenderas mycket väl! Kolla in på deras hemsida, för en dag i veckan är det fritt inträde dit så passa på då om ni vill spara några slantar. Däremot kostar det sen någon dollar att gå in och titta när de matar tigrarna osv.
Gillar du Sex and the City så smyg förbi Carries trappa och ta någon bild. När vi var där fanns iofs en kedja där det stod no trespassing, men man kan ju stå nedanför den och ta en bild =)
Strunta i frihetsgudinnan. Ta gratisbåten som går till staten island. Man får fina bilder på frihetsgudinnan för båten passerar precis förbi.
Century 21 är en annan billig butik som ligger inne på Manhattan nere vid Ground Zero. Orkar ni leta lite så kan ni fynda. Shoppingen i New York är helt suverän. Sephoras sminkbutiker rekommenderas absolut! Missa inte dem! Även Victorias Secret. Service och superbra bemötande var man än kommer! Var inte rädd för att ställa frågor eller be om hjälp.
Det var det jag kom på så här på rak arm från vår resa. Glöm inte Central Park, köp med er lite mat från närmsta subway eller matställe och sätt er och ha en skön picnic! Bara njut!