• Anela

New York City

Nu har det blivit dags för en andra bröllopsresa och den blir till New York city. Vi åker i mitten av juni och stannar i ca 10 dagar. {#lang_emotions_kiss}

Jag behöver er hjälp och tips på saker att se och göra i NYC. Vad rekommenderar ni som har varit där? Var ska man äta och vad kostar det där? Var ska man shoppa billigt? vad har ni köpt och vad betalade ni?

Var kan man köpa Converse och vad kostar de ? Vad kostar smink som Clinique och Lancome?

Jag har hört talas om Woodbury outlet...vad har ni köpt där och vad betalade ni? Kan man hitta Converse där till ett bättre pris än i stan? Vad kostar Jimmy Choo där? 

var dricker man drinkar och vad kostar de? {#lang_emotions_cheers}

ja ni fattar...skriv allt ni kommer på  {#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden New York City
  • Sanna2010

som sagt, skriver det igen om Macys. 10% PÅ ALLT DU HANDLAR!!!!!! Vi gick runt där en hel dag!

• Superstarfia

Sanna2010 skrev 2010-05-23 10:58:41 följande:
    som sagt, skriver det igen om Macys. 10% PÅ ALLT DU HANDLAR!!!!!! Vi gick runt där en hel dag!

ja, fast du får inte 10% på allt.. Vi fick höra att nej, den där är redan så billig så den får man ingen rabatt på, eller den där på rean så den får du inte heller rabatt på..

• Sanna2010

Superstarfia skrev 2010-05-23 11:09:04 följande:
      ja, fast du får inte 10% på allt.. Vi fick höra att nej, den där är redan så billig så den får man ingen rabatt på, eller den där på rean så den får du inte heller rabatt på..

Va? De fick vi! Jag handlade allt från underkläder till barnkläder (på rea) och min sambo handlade jenas, t-shirts, träningskläder osv
    Vi fick rabatt på allt?!

• Superstarfia

Sanna2010 skrev 2010-05-23 11:14:08 följande:
      Va? De fick vi! Jag handlade allt från underkläder till barnkläder (på rea) och min sambo handlade jenas, t-shirts, träningskläder osvVi fick rabatt på allt?!

Vi fick rabatt på allt förutom de barnkläder vi köpte..  vi köpte en dress för 11 dollar och den fick vi inge rabatt på..

Så gick vi till infodisken och dem sa att de var rätt att man inte fick rabatt på de sakerna...

• Rufsas

Restaurangerna Stanton Social och Spice Market är grymt bra! Men se till att boka bord så lång tid i förväg som möjligt.

• TalisQualis

Jag *puffar*, måste ju finnas fler tips :)

• MsRW

Va i NY för 3 veckor sen och jag säger bara - njut av staden som den är! Allt för mycket planer behövs inte, staden är en upplevelse som den är! Jag skulle dock absolut rekomendera Century 21. Bara man undviker eftermiddagar och helger! De öppnar redan 7.45 så är man där strax efter är det inga problem. Håller även med att Top of the Rock är bättre än Empire - man slipper svindel! Men det viktigaste! Gå på musikal!!! Vi såg 3 stycken nu när vi var där och det är värt varje krona! Framför allt Wicked och The Addams Family bara måååste ni se!

• MsRW

Oj, då! Såg nu att ni redan åkt! Hehe! Så går det när man blir för ivrig!

• TalisQualis

MsRW - Du får gärna komma med tips för jag har inte åkt ännu

• melondoft

Mer tips!!! :D Vi ska dit på bröllopsresa i december, typ veckan före jul. Shoppingen lär vara hysterisk men det får gå. :P Men kom med tips vad man kan göra i NY på vintern? Musikal är givet, ska se "Phantom of the opera" *lycklig* Men vad mer?? Vi kommer att vara där onsdag-söndag.

• MsRW

Vilken tur då! Ja, vad kan man mer hitta på? Baseball på Yankee Stadium om du gillar sånt. Vill du äta världens godaste hamburgare, gå till J.G Melon på 3rd Ave och 78th Street. Det går inte att boka bord så det kan vara kö ibland - men det är det värt! 

Melondoft -New York är som vackrast på vintern! Och det finns otroligt mycket att göra! Och Phantom är fantastisk!!! Såg den för 7 år sen och fortfarande rysningar när jag tänker på den! Det är säsong för både NBA och NHL på vintern. NYs hemmalag spelar både basket och hockey i Madison Square Garden, det är ganska häftigt att gå på. Man kan även åka skridskor lite varstans i staden. Den mest kända platsen är dock dammen i Central Park vid 5th Ave och 63(?) street. Granen vid Rockefeller Center är fin att se på, men det brukar vara packat med folk. Gillar du balett brukar New York Ballet company dansa på Lincoln Center hela vintern, "Nötknäpparen" är otroligt vacker.

Ska fundera lite till och se om jag kommer på något mer...

• melondoft

hockey vore ju grymt kul att gå på eftersom både jag och sambon är intresserade... dock kan jag tänka mig att det kan vara lite halvsvårt att få biljetter... får klura på det lite. :) kom gärna med fler förslag. :D

• Grodfrun

Jag har bott i NY och har tips pa 'icke-turistiga' grejer att besoka. Du kan kolla i gamla tradar som jag skrivit i (eller skicka ett meddelande om du vill veta mer..)

• Retrobohem

Forever 21 är deras motsvarighet till HM, kolla hemsidan, massa kul! Strand bookstore kan ni villa bort er på i timtals bland allt från polsk poesi i en dammig hörna till roliga foto- och temaböcker. Missa inte alla roliga popup-böcker, speciellt inte om ni har barn hemma. Köpa humrar med en liten klo i Chinatown och tillreda själv om ni har möjlighet, (lilla klon gör det mycket billigare). Smink och hudvård på Sephora, Converse finns överallt, billigare än här. Ha med er bekväma skor att alternera mellan, det blir mycket promenader. Ta tunnelbanan till Brooklyn och gå över bron tillbaka mot stan, gärna på kvällen. Ta er tid att bara sitta och titta på folk, dricka kaffe på en bänk i timtals typ. Ha en bra kamera och var inte rädda att pröva mat i små hål i väggen och små stånd. Luncher blir billigare så, och smoothie och bagel kan räcka som lurre ibland. Köp veckokort på tunnelbanan, taxi är iofs oxå billigt men det är kul att åka tunnelbanan bland alla människor. Jag skulle kunna skriva milslångt. Åh jag blir så avis, ha det så skönt!

Du måste handla på Victorias Secret, 

Svar på tråden New York City