Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Blir GALEN på vissa i släkten....

Jag har flyttat 120 mil hemifrån men kommer att ha bröllopet i min gamla födelsestad. Däremot är vi lite oroliga för vad min BM:s släkt/vänner kommer att säga. De kommer att få flyga ner med byte i Stockholm och sedan en liten tågresa på 1 timme. Alternativet hade varit att vi gjort tvärtom. Hur vi är gör kommer hälften av gästerna att behöva resa så långt. Jag har några äldre släktingar samt några vänner med små barn. Dessa gäster skulle definitivt inte kunna komma om vi hade bröllopet i Norrland. Dessutom känner jag mig inte hemma här uppe.

Jag tycker numera inte alls det känns långt att åka dessa 120 mil (flyger för det mesta, kommer väl att åka tåg någon gång när bottniabanan blir klar) så för mig känns 60 mil inte farligt alls, men om man inte är van att åka långt är det ganska mycket.

Om du verkligen VET att de inte tänker komma behöver du ju inte bjuda dem. Om de undrar senare kan du säga att de ju redan sagt att de inte kan komma och att du därför tyckte att det var onödigt att skicka inbjudan.

Det kan hända att de konstrar nu, för att på något sätt göra en markering, och att de i slutändan ändå kommer. Det vet inte jag eftersom jag inte känner dem.

• Sebastiána
    minimis skrev 2010-05-23 21:45:52 följande:
    Jag skulle åka världen över för ett bröllop (iaf för en när & kär släkting eller vän), men det är ju prioriteringar man har. Får hoppas att de ni håller som mest kära kan närvara på er stora dag!
    Jag också, men folk tänker olika. En kompis gifte sig i Italien och jag åkte dit, såg det som kombinerat bröllop och semester och jag HOPPAS att min BM:s släkt och hans vänner kommer att se det så (de har aldrig varit i Skåne så det är på tiden att de ser den landsändan ).
  • Sebastiána
    Sörön10 skrev 2010-05-23 22:21:41 följande:
    Jadu... Vi bjöd in i väldigt god tid (samt skvallrade muntligt ett knappt år innan) för att folk skulle ha möjlighet att boka tåg etc tidigt för att få bra pris. Vi har prel.bokat boenden som kostar 500 kr natt per fyrbäddsstuga, vilket ger 125 kr /pers om man är fyra. Vi tycker det är billigt och lämpligt. Ändå säger vissa att det är svårt att få ihop det ekonomiskt. Då vet jag inte längre vad man ska göra.. Vi har släkt över stora delar av landet så det blir lite resande. Men men... Vi tyckte vi hade fixat goda förutsättningar för att folk skulle kunna komma om de ville, men tar man inte tag i saken på en gång som gäst så får man skylla sig själv... Vad ska man säga liksom... 
    Vi gör samma sak. Fixar rum på vandrarhem, fixar sängkläder så att de slipper ta med, hyr minibussar så att vi kan köra runt dem.
Svar på tråden Blir GALEN på vissa i släkten....