Blir GALEN på vissa i släkten....
Jag har flyttat 120 mil hemifrån men kommer att ha bröllopet i min gamla födelsestad. Däremot är vi lite oroliga för vad min BM:s släkt/vänner kommer att säga. De kommer att få flyga ner med byte i Stockholm och sedan en liten tågresa på 1 timme. Alternativet hade varit att vi gjort tvärtom. Hur vi är gör kommer hälften av gästerna att behöva resa så långt. Jag har några äldre släktingar samt några vänner med små barn. Dessa gäster skulle definitivt inte kunna komma om vi hade bröllopet i Norrland. Dessutom känner jag mig inte hemma här uppe.
Jag tycker numera inte alls det känns långt att åka dessa 120 mil (flyger för det mesta, kommer väl att åka tåg någon gång när bottniabanan blir klar) så för mig känns 60 mil inte farligt alls, men om man inte är van att åka långt är det ganska mycket.
Om du verkligen VET att de inte tänker komma behöver du ju inte bjuda dem. Om de undrar senare kan du säga att de ju redan sagt att de inte kan komma och att du därför tyckte att det var onödigt att skicka inbjudan.
Det kan hända att de konstrar nu, för att på något sätt göra en markering, och att de i slutändan ändå kommer. Det vet inte jag eftersom jag inte känner dem.