Blir GALEN på vissa i släkten....
Klart att det är trist när folk som står en nära inte kan komma, men man vet aldrig riktigt hur andra har det med ekonomi och annat i livet. Hur nära vänner man är så kan det finnas sånt man inte vet om varandra. Det kan vara sånt som de vill hålla för sig själva och det behöver inte betyda att man inte är vänner utan bara att vissa saker alltid är privat helt enkelt.Och även om brudparet ordnar billigt boende eller om gästerna kan sova nånstans gratis så kostar ju själv resan också och så presenter och kanske kläder man ska köpa. Jag tror att många inte vill berätta hur dålig ekonomi dom har, man kanske skäms. Och man kan ju ha annat i sitt liv som hindrar, man kan ha problem på nåt sätt med sig själv, med sjukdomar eller i sin relation om man är ihop md någon. det behöver ju inte vara jätteallvarliga sjukdomarn eller stora hemska problem utan "bara" sånt som livet slänger åt en ibland.Jag tror att man som brud ibland glömmer bort att ens bröllop är stort för en själv och ens blivande man men för andra är det inte lika stort och inte lika "viktigt". Det behöver inte betyda att man är bridezilla eller att ens nära och kära inte bryr sig. Jag menar INTE att TS eller ni andra är bridezilla men jag tycker att ni ska försöka släppa er besvikelse.
Jag tror inte att man ska ta jätte-illa upp som brudpar om folk tackar nej. Självklart FÅR man tycka att det är trist och man kan såklart bli besviken och ledsen men jag tror inte att man ska "döma" sina gäster så hårt. Jag skulle också bli besviken men samtidigt försöka att inte ta det jättehårt och försöka släppa min besvikelse.