• jazzie78

Blir GALEN på vissa i släkten....

Känner att jag bara måste få skriva av mig! Jag har flyttat 60 mil från min hemstad och vi ska ha bröllopet här - vilket för mig är naturligt då vi lever, bor och jobbar här. Nu när vi har bestämt oss för att gifta oss - kommer vi till gästlistan. Min BM har inte så stor familj medans jag har många vänner och släkt i min hemstad som jag naturligtvis vill ska komma till vårt bröllop.

Min mormor och morfar är ett speciellt par som aldrig kan glädjas åt andra och ser bara negativt med allt. De har ( speciellt mormor ) redan förklarat för mig att de kan inte komma på bröllopet då det är ALLDELES för långt bort. De klarar inte av att köra så långt själva. Jag blev först lite ställd, men tyckte att de kunde ju åka med någon upp. Det finns plats i ett flertal bilar.... så jag funderar allvarligt på att helt enkelt stryka dem från gästlistan och inte "slösa" porto och något inbjudningskort på dem... de har ju redan nu - drygt ett år före bröllopet - redan förklarat att de inte kommer....

Tankarna började snurra och mina funderingar är att hur många av mina vänner och släkt kommer inte - pga att de tycker att det är för långt? Det kommer förmodligen att krävas 2 hotellövernattningar för de flesta och det kanske många inte vill lägga ut. Bröllop kostar ju en del - även för gäster.

Men å andra sidan - varför bry sig egentligen? Det är vårt bröllop och vår dag...sen hur många det är som är där för att dela den med oss är deras problem. Men det är tråkigt ändå... jag känner besvikelse. Fast det är ju lite mer än ett år kvar och det hinner hända mycket på det året - så jag kanske överreagerar?

Är det många av er som har samma funderingar? Någon mer som har flyttat långt och som ska gifta er där ni bor nu?

• Svar på tråden Blir GALEN på vissa i släkten....
  • jazzie78

Tack alla för era svar! Jag har funderat lite och pratat med min BM och kommit fram till att jag SKA bjuda in mina morföräldrar trots att de har sagt att de inte ska komma. Jag känner att jag inte vill lägga mig på hennes nivå - utan jag bjuder in och sen är det deras sak att tacka nej.

Vad beträffande boende så har vi förbokat rum på hotellet där vi ska ha festen och kommer även skicka ut förslag på billigare boende i inbjudan. Sen är det som sagt upp till folk om de vill komma och vara delaktiga på vår dag. :o)

Svar på tråden Blir GALEN på vissa i släkten....