• Skuggan

Gravid...fyra veckor innan bröllopet!!!

Det är inte det minsta konstigt att vilja hålla sig nykter på sitt eget bröllop. Men en liten deal med serveringspersonalen skadar aldrig för rykten drar fort igång när det gäller brudar på bröllop.

Jag menar ingen hade funderat vidare om brudgummen höll sig nykter men när en tjej gör något sådant så börjar alltid de små hjulen att snurra i någons huvud och sen är spekulationen igång. Hoppar man då både brudskålen, vinet till maten och avecen till kaffet så kan man bedyra att man inte är gravid hur länge men vill. Någon kommer nappa. Vill man slippa spekulationerna så kan det vara bra att köra någon avledningsmanöver.

Men, när man väl fått nåt i glaset så slutar alla tänka på den frågan och sen tror inte jag att någon lägger en tanke på vad bruden dricker efter det. Så, en alkoholfri brudskål diskret serverad av insatt personal, nåt rött eller vitt vinliknande till middagen och sen är saken klar.  

Sist men inte minst, GRATTIS!

• Skuggan

Superstarfia skrev 2010-05-25 09:06:12 följande:
      Det är först i veckan 12-13 som barnet börjar ta näring från mamma, innan det från gulkroppen.. så enligt de läkare och forskare jag samtalat med om detta så ÄR det inget som rent vetenskapligt kan skada ett embryo vilket det är fram till veckan 12-13...Men att inget läkemedel ska blandas med alkohol är i många fall en myt...

Är du säker på det? Jag har som för mig att moderkakan börjar överföra näring redan omkring v 9 men att den tagit över helt först kring v. 12. Fast, det var länge sen jag var gravid så mitt minne kan ha svikit mig.

Angående illamående som också nämndes så är det ju bara att hantera om det kommer. En del mår inte illa alls, andra kräks som grisar till barnet kommer.

Jag fick mitt illamående kring v. 6 förra gången och det var jobbigt till omkring v. 14-15, och det är nog ganska vanliga intervall även om veckorna kan variera både när det börjar och när det slutar.

Svar på tråden Gravid...fyra veckor innan bröllopet!!!