• Elden

Gravid...fyra veckor innan bröllopet!!!

Ooooops, har lyckats bli gravid (vilket jag är överlycklig för) just innan vigseln. Vill helst inte att någon ska veta under bröllopet, vill berätta först någon vecka efter (då vecka 12 är passerad). Inte så lätt att låtsatsdricka då man har alla blickar riktade mot sig... Några tips?

• Svar på tråden Gravid...fyra veckor innan bröllopet!!!
  • Anniz84

Du får säga det till serveringspersonalen. Så kan de på ett snyggt sätt servera dig alkoholfritt. Ni får hälla alkoholfritt vin i en vinflaska. Så ser det ut som att du dricker samma sak som de andra. Hoppas att det går bra. Och grattis till graviditeten!

• Tokstolla

Byt ut drickan i en flaska som du och gubben dricker ur... Han får mao lida pin och dricka varannan "vatten/saft"

GRATTIS!!! =)

• Eriane

Grattis En sån nyhet vill jag också ha men då får m2b skynda på lite :-P 

Håller med Anniz84 antingen häll alkoholfritt i vanlig flaska eller servera alla ur karaffer. Samma gäller om det blir öl eller cider istället. Alkohol fria drinkar om ni har bar är ännu lättare se till att bartendern blandar allt bakom baren bara och se till att han eller hon vet i förväg att du ska ha alkoholfritt, beställ allt själv eller låt din man (som han kommer att vara då) beställa.

Ha en fantatisk bröllopsdag och fest och grattis igen till den väntade bebisen

• kikel

Hoppas jag är i samma sits kan testa om en vecka..
    Stort grattis till dig =)

• Superstarfia

jag har lite samma problem.. jag tror att jag kan vara gravid.

Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan och har använt ägglossnings test för att se när jag har äl, och då undvika sex i ca 1 vecka.. har funkat toppen tills nu.. på fyllan i lördags så sexade vi till det ändå.. samma dag som ältestet gav ett starkt utslag...

Jag kommer vara i vecka 12 på bröllopet OM jag nu blir gravid, vilket jag eg inte tror att jag kommer bli..

häll upp vintet som ska serveras i karaffer, och den karaffen som serveras dig och eventuellt din nyblivne make kan väl vara alkoholfritt vin.. :)

• kikel

Måste bara fråga kände du av något innan du fick ett plus??

• ElinDaniel

Hej! Är det så konstigt att ta mineralvatten eller vanlig läsk på sitt eget bröllop? :) Ingen skulle bry sig om jag drack nåt annat. Kan ju va "kul o minnas sin dag" eller nåt liknande.. Nåt måste det ju finnas att säga, utan att behövva smussla, om man inte vill förstås.

Kan va svårt om man är stor vindrickare, men jag skulle förmodligen inte lägga märke till det.

Lycka till!

• Greeneyes

ElinDaniel skrev 2010-05-24 17:13:27 följande:
    Hej! Är det så konstigt att ta mineralvatten eller vanlig läsk på sitt eget bröllop? :) Ingen skulle bry sig om jag drack nåt annat. Kan ju va "kul o minnas sin dag" eller nåt liknande.. Nåt måste det ju finnas att säga, utan att behövva smussla, om man inte vill förstås.Kan va svårt om man är stor vindrickare, men jag skulle förmodligen inte lägga märke till det.Lycka till!

Håller med, det är inte konstigt alls om man som brudpar vill hålla sig nyktra Men som andra skrev, så se till att serveringspersonalen serverar dig alkoholfritt. Det finns flera supergoda alkoholfria mousserande vita bubbel på systembolaget.

• Lillaria

ett annat tips är att "du kan ha fått migränkkänningar på förmiddagen och i förebyggande syfte tagit tabtellet (kolla upp vilken som inte får blandas med alkohol) för du är hellre nykter och inte ont i huvudet än migränig och onykter". 

• Skuggan

Det är inte det minsta konstigt att vilja hålla sig nykter på sitt eget bröllop. Men en liten deal med serveringspersonalen skadar aldrig för rykten drar fort igång när det gäller brudar på bröllop.

Jag menar ingen hade funderat vidare om brudgummen höll sig nykter men när en tjej gör något sådant så börjar alltid de små hjulen att snurra i någons huvud och sen är spekulationen igång. Hoppar man då både brudskålen, vinet till maten och avecen till kaffet så kan man bedyra att man inte är gravid hur länge men vill. Någon kommer nappa. Vill man slippa spekulationerna så kan det vara bra att köra någon avledningsmanöver.

Men, när man väl fått nåt i glaset så slutar alla tänka på den frågan och sen tror inte jag att någon lägger en tanke på vad bruden dricker efter det. Så, en alkoholfri brudskål diskret serverad av insatt personal, nåt rött eller vitt vinliknande till middagen och sen är saken klar.  

Sist men inte minst, GRATTIS!

Svar på tråden Gravid...fyra veckor innan bröllopet!!!