Eleonor2010 skrev 2010-05-25 08:41:36 följande:
Lantlolla; jag ber så hemsk mycket om ursäkt om jag uttalade mig på ngt negativt sätt. Tycker du ska läsa vad det står innan du uttalar dig eftersom det från min sida endast var en fråga inget illa menat. Så än en gång, ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte är lika allsvetande som du.
Jag är ledsen om jag sårade dig, det var inte alls min mening. Jag är sjuksköterska sedan 1984, flerbarnsmor och lite har jag väl lärt mig.
Läkemedel ska inte blandas med alkohol, det är ingen myt utan sanning. En så "oskyldig" värktablett som Dexofen kan ge andningsstillestånd om man blandar med alkohol. I andra fall slås läkemedlets effekt ut av alkohol. De få dagar en normalfrisk person äter läkemedel kan det knappast vara en alltför stor uppoffring att undvika alkohol.
Under den gågna vintern fördes det i DN en debatt mellan olika mödravårdsläkare om vådan av små mängder alkohol under graviditeten. Här finns olika uppfattningar men rekomendationen om total alkoholavhållsamhet vid graviditet gäller ännu - man är rädd att om man häver nolltoleransen så blir det fler som dricker "för mycket" under graviditeten och visst, bäst är att avstå. intresserade kan söka på DN, deras vetenskapsjournalist Karin Bojs skriver bra.
Om bruden i detta fall tar ett ½ glas vin, smuttar vid skålar, så blir det mindre tydligt för omgivningen att hon de facto avstår, speciellt om hon i vanliga fall är begiven på vin....vin är gott
Jag är inte allvetande. Det är väl ingen. Jag är inte så lättstött heller. Dock, min mening var inte att "tvåla till dig" och om jag sårat dig ber jag om ursäkt.
Godnatt.
Tokstolla skrev 2010-05-25 08:57:07 följande: