• Fnuttis

Ingen tärna

Har frågat 3 av 4 systrar om någon vill vara min brudtärna och ingen av dem var intresserad av det. En ska inte ens vara i Sverige då utan ska plugga i Tyskland och kan inte komma hem i tid. En annan skyllde på att hon kanske har mycket att göra i skolan och därför inte kan. Men bröllopet är ju på en lördag! Konstigt tycker jag så det låter mer som en ursäkt. Den äldsta systern vet kanske om en månad vilket blir ungefär en månad innan bröllopet, men om hon då kan så går det inte beställa en klänning på en vecka. Den sista systern bor så långt bort så hon kan antagligen inte ens komma. Min mamma tyckte att hon skulle jobba på min bröllopsdag istället för att ta ledigt, så blir nog inte ens halva familjen som kommer.

Det verkar som att jag är utan familj och utan en tärna. Man blir så less på sånt att de inte ens orkar bry sig om det som kommer vara den bästa dagen i mitt liv. Vet inte ens om jag ska bjuda dem alls.

• Svar på tråden Ingen tärna
  • Fnuttis
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-05-24 17:33:29 följande:
    ursäkta, men menar du att dina systrar inte ens tänker ta ledigt ifrån jobbet för att komma på ditt bröllop?
    Nej min mamma tänker inte ta ledigt sade hon. Jag hoppas att hon ändrar sig. 2 av mina systrar kan komma men inte ställa upp som tärnor. 1 kommer plugga i Tyskland då och kan inte komma och en bor långt bor så hon vet inte om hon kan komma alls.
  • Fnuttis
    Senilia skrev 2010-05-24 17:41:54 följande:
    Oki - jag blir sällan förbannad men fan... Men nä, så här gör man bara inte mot sin syster (eller släkt för den delen). Har du ingen tjejkompis som vill vara med om din fina dag?  
    Jag har flest manliga nära vänner och en tjejkompis som jag verkligen hade velat kunna ha som tärna, men hon bor i USA. För långt bort för att flyga. Annars hade hon ställt upp.
  • Fnuttis

Jag pratade med båda två och förklarade att det enda de behövde var att ge mig sina mått till klänningen, ge mig ringen i kyrkan och se till att folk sätter sig på rätt sida av kyrkogången. Allt annat fixar jag. Blir inget jättestort bröllop och inte så uppstyltat. Men ändå så sade båda att de måste se om de inte har för mycket annat för sig. Så det lät som en ursäkt mer. Men båda har tid att komma dit. Bara mamma som jag hoppas kommer ändra sig nu och komma iaf.

• Fnuttis
    KatjaB skrev 2010-05-24 18:31:24 följande:
    men allvarligt? vill inte din mamma vara med på ert bröllop? Är det något bråk som ligger till grund till den nonchalanta inställningen från din familj eller är de bara så? Oavsett så tycker jag det är ohyfsat och hoppas att det löser sig och att ni får ert bröllop som ni frömmer om
    Nej jag och min mamma har annars en bra relation till varandra, men det är sånna de är i min familj. Ställer upp om det krisar, men bröllop räknas inte till en kris.
  • Fnuttis
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-05-24 18:35:02 följande:
    det jag blev upprörd över var inte att hennes systrar inte ville vara tärnor utan att det var en massa snack om att varken en syster elelr mamman tänker komma

Mamma har själv gift sig borgerligt 3 ggr så hon tycker inte det behövs att jag gifter mig i kyrkan och tycker inte det är så viktigt. Hon förstår inte att det är viktigt för mig.
  • Fnuttis

Vill bara rymma iväg istället. Är så trött på min konstiga familj. Funderar på att gifta mig borgerligt så slipper de komma dit och bry sig om de är för upptagna eller ej.

• Fnuttis
    mysaan skrev 2010-05-24 18:46:13 följande:
    Men allvarligt!? Spelar ingen roll om det inte är viktigt i din mammas ögon att gifta sig i kyrkan. Tycker hon borde ställa upp och stå på din sida en sådan dag.
    Du och jag tycker samma och vet inte vad jag ska göra åt det. 
  • Fnuttis

Tack Muulin men jag får nog vara utan brudtärna. Känns för konstigt att fråga en man om att bli min tärna.

Svar på tråden Ingen tärna