Inlägg från: Burre Präst |Visa alla inlägg
  • Burre Präst

Moraltanter!!

Men är det fler än jag som har märkt en tendens att allt fler trådar är av typen "Nu undrar jag om man kan göra såhär men vill absolut inte höra några argument mot det"?

Eller är det bara jag som är en gnällig gammal gubbe?

• Burre Präst
    CeKe skrev 2010-05-26 22:57:49 följande:
    Jag tror att en del trådar som heter "måste vi", "kan jag" etc har sitt syfte de med.. De som startar sådana trådar funderar uppenbarligen på nåt och har kanske rätt ofta en ståndpunkt... även om de själva kanske inte är så säkra på den innan de hör andras kommentarer och tankar. Tror även att det i sådana lägen är lätt att den man själv argumenterar mot är sig själv mer än de som skriver vad de tycker och tänker. Förstår ni vad jag menar? Gör det nog knappt själv. heheSuck, känner mig mer än vanligt flummig och filosofisk ikväll.. kan ha nåt att göra med en begynnande feber och dum förkylning
    Jag tror du har alldelels rätt.

Sen har man ju lärt sig efter att ha hängt här ett tag att vissa ämnen är mer brännbara än andra; jag tror inte att färgen på elementöverdragen är lika kritiska som mängden alkohol eller barnfritt på festen.

Men det är naturlitgvis viktigt som skribent att mycket noga tänka över sitt ordval; eftersom tonfall och liknande bara finns i den läsandes fantasi så kan även harmlösa texter lätt upfattas som påhopp.

Svar på tråden Moraltanter!!