• niamh

Kostnad kring ett litet bröllop?

Vi har också börjat planera bröllop nu och även om vårt blir större än ert vill vi fortfarande ha en ganska liten tillställning. Nu är jag inte den flashigaste bruden i världshistorien och ingen av oss vill ha något flådigt och pampigt bröllop, men jag måste säga att jag ändå är glatt förvånad över att vi lyckats hålla vår budget á 15.000 :- med råge än så länge.

Vi har inte köpt någonting än, men kollat upp allt noga och vi vet precis vad vi vill ha och vart det ska beställas ifrån. Det som kostar mest för oss är mat och dryck till bröllopsfesten, men vi har inte tänkt använda oss av någon catering eller serveringspersonal etc. så kostnaderna för det blir ändå relativt låga.

Jag funderade ett tag på att göra egna inbjudningskort, men jag tror faktiskt vi beställer i stället. Satt och knåpade ihop egna inför dotterns dop - vilket jobb! Haha, jag som vanligtvis älskar att scrappa höll på att kräkas på eländet ;) Kan annars tipsa om Vistaprint.se, som har mycket fina designer och himla bra priser. Har tidigare beställt visitkort och inbjudningar från dem och de blev superfina! :)

• niamh

Ilys2 skrev 2010-06-17 14:46:12 följande:
     Tycker det är skitskoj att ha en liten budget för då får man verkligen en kreativ tillställning som man kommer ihåg länge. Budget behöver inte betyda "billigt".
     Precis vad jag tänkte! :D
Svar på tråden Kostnad kring ett litet bröllop?