Inlägg från: RebeccaL |Visa alla inlägg
  • RebeccaL

Kostnad kring ett litet bröllop?

Jag funderar kring budgeten kring mitt och min sambos bröllop nästa sommar. Vi vill ha ett litet bröllop (max 25 gäster) som inte ska kosta alldeles för mycket. Jag lägger gärna pengar på en fin ring men resten känns inte som att det behöver vara för dyrt. Vad tror ni att jag ska räkna med?

Vi har tänkt ha buffé som vi gör själva vilket blir billigare än att anlita catering. Tänkte även göra egna inbjudningskort. 

Hälsningar Rebecca

• Svar på tråden Kostnad kring ett litet bröllop?
  • RebeccaL

Tack för alla svar! Det är som ni säger, man kan faktiskt göra otroligt mycket även utan att lägga en halv förmögenhet. Skulle faktiskt inte kunna tänka mig att lägga 150 000:- på ett bröllop. Det känns helt galet, för mig! Tar till mig alla era tips och ska kolla vidare. Skönt att man har gott om tid så att man hinner fundera på allt både en och fyra gånger :)

Tack för idéerna. Ska kolla upp dem.

Hälsningar Rebecca

• RebeccaL

Skogsflickan: Nu blev jag ju genast nyfiken, hur vet du vem jag är? Skicka gärna ett mail och berätta vem du är så kan ni nog redan ut detta ;) Kram

• RebeccaL

Cazz: Tack för tipsen :)

Skogsflickan: Nej då har du nog fel person. Bor inte i Örebro :)

• RebeccaL

Tess80: Vi kommer nog landa runt 40 000:- skulle jag tro. Hoppas vi får ihop det : )

Bruden100710: Ja det handlar om att vara inovativ. Fast vår budget kommer vara högre än er, men vi planerar att servera alkohol och köpa vissa grejjer samt göra andra själv.

Tack för alla tips

• RebeccaL

Shakynose: Hur lyckades ni få både mat och alkohol till 30 pers för under 5000 Snälla berätta din hemlighet, jag tror att maten hos oss kommer gå på nåt liknande. Alkoholen stannar nog på samma siffra, illa nog. Vad hade ni för alkohol, hur mycket och vad för mat serverade ni? Vill gärna få ned den posten en aning nämligen...

• RebeccaL

Åh låter toppen! får börja kolla runt redan nu och se vad jag kan hitta :) Hade inte tänkt lägga jättemycket på klänningen heller, helst inte över 5000:- så det passar ju jättebra! :) Tack för tipset!

Svar på tråden Kostnad kring ett litet bröllop?