Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Kostnad kring ett litet bröllop?

Tess80: minns du vad ni ge för pris på maten per person? Vi ska också ha 3-rätters och jag är nyfiken på vad som är rimligt att ge för maten. Visserligen är det väl skillnad på var i landet man bor men på ett ungefär? Vi ska ha 30 gäster och har tänkt oss ungefär samma budget som ni.

Sen undrar jag vad fotografen brukar kosta? Vi vill ha bra foton såklart, men det behöver inte vara så många. Kanske en förstoring att hänga på väggen och några mindre till våra föräldrar och ett litet album, men vi vill inte ha högvis med foton. Vi "räknar" kallt med att vänner och familj tar spontana foton också

• prinsessanogrodan

Tips för att få ner kostnaderna: kolla efter klänning och andra kläder nu när det börjar vara rea i brud/festbutiker. Många affärer har 50% rea för att få plats med nya kollektionerna som kommer i november. Slutet av augusti,september,oktober och november brukar det vara rea. Börja kolla redan nu! Sen finns ju Blocket att fynda på och så finns det ju köp/sälj här på BT.  Har märkt att nu i slutet av somamren kommer det in fler annonser om brudklänningar till salu än andra tider på året ( det är ju för att många giftser sig under sommaren). Så passa på nu!

Jag köpte min klänning för 4000 kr på rean, det var halva priset. Jag hade inte tänkt köpa den i en bröllops/festbutik utan hade tänkt köpa den på tex på Blocket eller här på BT eller hyra klänning för att komma ganska billigt undan (tyckte klänning var viktigt men inte så pass viktigt att vi ville lägga jättemycket pengar) så jag var inne i affären för att se vad som fanns och för att prova för att se vad jag passar i och för att se om de har uthyrning...meeen så provade jag en klänning som blev "kär i" och så sa tanten att det var rea 50 % så jag skulle få den för 4000 kr...Så jag fick tänka om och köpte den! 

• prinsessanogrodan

Det finns massor av underbara tidningar med tips för att få ner kostnaderna. Finns det nåt härligare än att bläddra i tjocka bröllops tidningar tillsammans med en vän? I like it a lot! Det är så jag vill börja jobba som bröllopskordinator när jag läser såna tidningar....att få planera bröllop 24-7......what a dream!

Svar på tråden Kostnad kring ett litet bröllop?