Inlägg från: Rufsas |Visa alla inlägg
  • Rufsas

Fråga till alla kaffedrickare!

Hej på er alla kaffemostrar och kaffefarbröder!

Eftersom jag själv inte dricker kaffe så ofta och därför inte heller beroende har jag en kafferelaterad fråga. Vi vigs klockan 15.00, men en buss hämtar upp gästerna vid 14.30 och innan dess ska de ta sig till det ställe där bussen avgår ifrån. Vi säger att de lämnar sitt hem vid 14.00.

Efter vigsel (som är en hyfsat kort borgerlig variant) är det dags för brudskål med lite snittar. Under minglet kilar vi iväg för att fotas medan gästerna minglar färdigt och åker sedan med den inhyrda bussen till festlokalen. De får då mingla mer eller vara med på frivilliga lekar osv. Vi beräknar att jag och Fästisen kommer till festlokalen vid 17.00-17.30. Middagen börjar vid typ 18.00.

När i hela friden ska vi servera kaffet? Vid brudskålen, när vi är och fotas, direkt efter middagen eller vid tårtan betydligt senare på kvällen? När måste kaffeberoende personer ha sitt kaffe?

• Svar på tråden Fråga till alla kaffedrickare!
  • Rufsas

Jag har bekanta som blir helnippriga om de inte får sig en kôpp nattsvart kaffe då och då, så det är bäst att kolla.

Vi har inte tänkt ha efterätt utan tårta lite senare på kvällen. Alternativet är (för att gästerna ska få sin kopp) att servera kaffe och en chokladtryffelbit direkt efter middagen. Vad tror ni om det? Räcker det om man får sitt kaffe vid 21 på kvällen?

• Rufsas
    Greeneyes skrev 2010-05-26 16:09:07 följande:
    Annars brukar alkohol funka som bra ersättning för kaffe
    Hahaha, okej då vet jag. Tack för dina svar.
  • Rufsas

Hahahaha, ni är för söta! Tack för alla era svar. Så okej, det innebär att jag inte är helt ute när jag vill gardera mig med kaffe.

Skuggan skrev 2010-05-27 11:26:37 följande:
      Tänker du då, middag sen kaffe och tryffel och sen efter det tårta och kaffe igen?För jag hade älskat ett sånt upplägg.
    Hmm, tror det. Men det blir ju fasligt mycket kaffe som måste bryggas av cateringfirman. Eller så gör vi så att vi ställer fram kaffe vid brudskålen (typ vid 15:30) och sedan blir det inget förrän tårtan (tryfflarna använder jag som favours istället) vid 21-tiden. Vad tror ni?
  • Rufsas

Jag menade såklart rykande nybryggt kaffe.

Kaffe och chokladbit medan vi fotas låter ju som en idé som kan funka! Men blir det inte lite konstigt att äta/dricka det precis innan maten? Typ som att börja med efterrätt? Är dock riktigt intresserad av det upplägget.

• Rufsas
    bobods skrev 2010-05-27 14:33:20 följande:
    Hej Rufsas! Du har alltid så bra frågor och åsikter - alltså sånt som jag också undrar och tycker
    Gud vad du är gullig! Tycker för övrigt att du har mycket bra saker att säga också.
  • Rufsas

Okej, det lutar åt att vi kör kaffe när vi fotas med en glimten-i-ögat-lapp bredvid som talar om att kaffesugna gäster är välkomna att ta för sig.

Vill för övrigt poängtera att jag aldrig skrattat så hjärtligt åt en tråd tidigare - ni är underbara!

Svar på tråden Fråga till alla kaffedrickare!