Inlägg från: Nordiskbrud |Visa alla inlägg
  • Nordiskbrud

Fråga till alla kaffedrickare!

Absolut till tårtan! Skulle jag inte få kaffe till den skulle jag gå under...
    Kaffe, tårka och avec är ju det man "brukar" få en bit in på kvällen en stund efter midagen.

• Nordiskbrud

Inget illa ment, men ni som tänkt att ha kaffe titt som tätt riskerar bara att få massor över som måste hällas ut (det är inte gott att spara kaffe från en stund till en annan).
    Jag är värsta kaffedrickaren själv men jag vet ingen som verkligen MÅSTE ha kaffe som ni beskriver det. (På bröllopsdagen drack jag bara kaffe hos frissan vid 11 och sedan till tårtan kl 23.30, man tänker inte på att saknas en sådan dag!) 

Ni riskerar verkligen inte att få en gäng med kaffeabstinens om den första koppen kaffe serveras efter middagen eller, ännu hellre, till tårtan. Och finns det skumpa/drink då väljer en överväldigande majoritet skumpan, inte kaffe (särskilt inte om det är varmt o sol ute)!
    (Och det är inte så uppskattat av personal att brygga kaffe hela kvällen, man har att göra i ett ändå och kaffebryggning tar tid från annat, men det är ju iof ett mindre problem som löses om ni vill ha kaffe så klart. Tänk bara på att det är ni som betalar kaffet också )

Svar på tråden Fråga till alla kaffedrickare!