Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Hur ska jag göra med deras bröllop?

Ni ska inte ens behöva fråga om kostym går bra! Klädkod är till för att hjälpa gästerna till vägledning om vad majoriteten kommer att bära. Det är INTE för brudparets höga nöjes skull och det är en fullständig brist på hyfs att säga nej till att folk! *morr*

• BlackWIngedAngel
    Dejli skrev 2010-05-28 19:41:39 följande:
     Man får som värdpar ta att alla inte kan komma och tacka för intresset ändå, och som gäst anser jag att man respekterar den klädkod som är satt även om det inte är lag... jag hade blivit uppriktigt SUR om jag satt en klädkod vilken som helst och någon dök upp i jeans och linne eller liknande, som för vissa känns tillräckligt uppklätt för bröllop. 
     Respektera tycker jag är att göra så gott man kan, inte att följa en klädkod slaviskt som alltså inte är krav utan vägledning för gästens skull, inte tvärtom. Det är inte en innekrog där vakten står i dörren och gnäller över att "här får du inte komma in med de där skorna" utan en fest i glada vänners lag. Visst, jag har inte sagt att man ska gå i jeans, men steget är ju väldigt långt mellan jeans och kostymen som TS har haft som förslag.

Och till TS måste jag nästan passa på att fråga; Detta par är tydligen väldigt noga med klädkoden så då förutsätter jag att de anpassat vigseln därefter? De viger sig på kvällen då, menar jag.? Annars blir ju den strikta kläddisciplinen ännu fånigare. 

• BlackWIngedAngel
    Jessica och Daniel skrev 2010-05-29 06:54:09 följande:
    Vigseln är klockan 14.00 och sedan har dom hyrt ett slott a 1700:- per person för 3 rätter och dricka...
    Vilket skämt! Smoking är aftonklädsel och klädkod vägledning för gästernas bekvämlighet. Det här paret verkar ju ha väldigt dålig koll på vett och etikett trots att de verkar väldigt intresserade av det här med klädkoder. 
Svar på tråden Hur ska jag göra med deras bröllop?