Hur ska jag göra med deras bröllop?
Hej hej!
Jag gifter mig första helgen i augusti och har nu blivit bjuden till ett par bekantas bröllop 2 veckor efter vårt...
Min man har nyligen köpt en kostym som han ska ha på vårt och nu står det dresscode smoking!
Jag har kollat upp det hela och en smoking kostar minst 1000:- att hyra och sen present på det och taxi fram o tillbaka.. Vi känner inte att vi har råd... Vi har osat ja men nu känner vi att det blir för dyrt eftersom som att vi kommer vara ganska panka efter vårt eget bröllop...
Vi känner endast brudparet så jag vet inte om vi kommer ha så kul endå men snälla kan ni ge mig tips på hur vi ska göra.. Hur hade ni gjort?
Möhippan kommer gå på 1500:- per person och sedan våra kläder, sen så har dom lämnat kontonummer som man ska sätta in valfri summa på i present.. Jag har sån ångest då jag inte vill göra dom besvikna samtidigt som jag vill gå men inte tycker att de e värt det med tanke på kostnaderna (hårda ord men sant)
Dom kommer på vårt så då känns det ännu dummare att vi inte skulle komma på deras men vi å andra sidan har inte så höga krav!
Jag frågade om vi kunde komma i kostym och klänning men dom sa strikt nej.. Alla ska ha smoking med maggördel osv...
Hur kan man kräva det av sina gäster...?