Inlägg från: OomphGirl |Visa alla inlägg
  • OomphGirl

Gaaah,de har bytat präst bara sådär

Om en kyrka bytt präst så är det nog så att de har väldigt mycket att stå i. De kanske tyvärr itne hade har tid att ringa alla dop, bröllop, begravningar, konfirmationsgrupper, stödpersonsgrupper osv. Det kanske är önskvärt men men (givetvis om de visst att de skulel byta präst när ni bokade hade det nog vart god sed att meddela detta då men ibland vet man ju inte i förväg)

• OomphGirl

Alltså om ni gifter er i augusti så för alla utom blivande brudar så är det fortfarande ganska lång tid. AJg tror folk som itne går i kyrkan inte inser hur mycket präster gör..

Var det av någon speciell anledning du ville ha prästen de hade innan?

• OomphGirl

Flotten har en poäng men drar lite förutfattade meningar. Folk som anser "detta är ju det enda jag gör i kyrkan då förväntar jag mig service" och vill att prästerna tar bort all om Gud tycker inte jag hör hemma.

Däremot är jag själv kristen och det finns ganska många präster i Svenska Kyrkan jag inte gärna hade velat ha på mitt bröllop. sådanna som läser samma predikan varje år, och aldrig låter en levande Gud komma in i bilden.   

Svar på tråden Gaaah,de har bytat präst bara sådär