Inlägg från: Bride in leather |Visa alla inlägg
  • Bride in leather

Gaaah,de har bytat präst bara sådär

Och jag fick veta det nu när jag ringde:/så de kan inte ens själv ringa.

Gör man bara så liksom.

• Svar på tråden Gaaah,de har bytat präst bara sådär
  • Bride in leather

Allt kan hända men det verkade som att de vetat detta ett tag.

• Bride in leather
    OomphGirl skrev 2010-05-29 11:23:57 följande:
    Alltså om ni gifter er i augusti så för alla utom blivande brudar så är det fortfarande ganska lång tid. AJg tror folk som itne går i kyrkan inte inser hur mycket präster gör.. Var det av någon speciell anledning du ville ha prästen de hade innan?
    Den prästen verkade inte så gudlig sas.
  • Bride in leather
    OomphGirl skrev 2010-05-29 13:51:16 följande:
    Flotten har en poäng men drar lite förutfattade meningar. Folk som anser "detta är ju det enda jag gör i kyrkan då förväntar jag mig service" och vill att prästerna tar bort all om Gud tycker inte jag hör hemma.Däremot är jag själv kristen och det finns ganska många präster i Svenska Kyrkan jag inte gärna hade velat ha på mitt bröllop. sådanna som läser samma predikan varje år, och aldrig låter en levande Gud komma in i bilden.   
    Ja det gör hon/han verkligen.Utesluta Gud helt har det aldrig varit snack om såklart,det är en kyrka och vi har själva valt det.Men om jag säger så här då,den andra prästen är cool:)Han refererade till en annan präst jag "känner"som också är cool:)Jag hade gillat det bättre helt enkelt.Vi får ju se vad vi får för vibbar av den andre.
  • Bride in leather

Eriane:

Exakt.Jag är med i kyrkan,min sambo är det inte.Jag är inte supertroende men vill gifta mig i kyrkan,jag är döpt och konfirmerad,mina barn är döpta i kyrkan och vi vill gifta oss där.Sen att vi inte vill ha Gud med i varenda mening är det ju inget konstigt med tycker jag.

Tack för ditt svar utan påhopp.

• Bride in leather

Jeez:

Tack det hoppas såklart jag med.Prästem vi vill ha verkade som sagt cool och lite mer i vår ålder,den andra prästen är 45.Men men vi ska såklart träffa henne och ge henne en chans:)

• Bride in leather
    passionsblomman skrev 2010-05-30 16:31:50 följande:
      Det hoppas jag verkligen! Om man går fetbort för att man nått den hiskeliga åldern av 45 så vet jag inte rikgtigt om jag ska skratta eller gråta......det där fick mig att känna mig ungefär lika levande som när min son för några år sedan sa: "Mamma, fanns dinosaurierna när du var liten?"Förreste så har jag under mitt-evighetslånga-liv mött människor som blivit mina vänner i alla upptänkliga åldrar. Det behöver faktiskt inte ha med saken att göra ett enda dugg. Åldern alltså.
    Man kan ju pga sin ålder dock ha olika synsätt faktiskt.Och det är ju lite annorlunda här,vi ska klicka.Hon ska ju faktiskt hålla i en viktig ceremoni.
  • Bride in leather
    passionsblomman skrev 2010-05-30 16:47:45 följande:
    .Jag förstår mycket väl att du vill klicka med prästen, men begränsa inte den möjligheten till ålder snälla söta rara du. Du kommer att missa så himla många sköna klickanden är i livet om du gör det. Jag tycker det är oerhört tragiskt att vi skapat ett så ålderssegregerat samhälle att en person i vad-25-årsåldern? Ser någon som är 45 som om den vore nära döden och snart har levt sitt liv. Eller åtminstone lever det så avlägset ens egna verklighet att man utgår från att skillnaderna är störrre än likheterna.Visst kan somligt ibland vara en generationsfråga och visst kan livet lära en saker som gör att man ser saker annorlunda när man är 50 än man gjorde när man var 15, men det har oftast mer med personlig mognd och utveckling att göra . Man blir inte klokare bara för att åren går-men man har chansen.
    Självklart dömer jag ingen på förhand.Jag hade helt enkelt ställt in mig på en präst och blev såklart besviken när det inte blev den vi vill ha.

Vi ska ju träffa denna och prata med henne.

Svar på tråden Gaaah,de har bytat präst bara sådär