Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Gaaah,de har bytat präst bara sådär

Bride in leather skrev 2010-05-30 15:44:24 följande:
    Jeez: Tack det hoppas såklart jag med.Prästem vi vill ha verkade som sagt cool och lite mer i vår ålder,den andra prästen är 45.Men men vi ska såklart träffa henne och ge henne en chans:)

Det hoppas jag verkligen! Om man går fetbort för att man nått den hiskeliga åldern av 45 så vet jag inte rikgtigt om jag ska skratta eller gråta...

...det där fick mig att känna mig ungefär lika levande som när min son för några år sedan sa: "Mamma, fanns dinosaurierna när du var liten?"

Förreste så har jag under mitt-evighetslånga-liv mött människor som blivit mina vänner i alla upptänkliga åldrar. Det behöver faktiskt inte ha med saken att göra ett enda dugg. Åldern alltså.

• passionsblomman

Bride in leather skrev 2010-05-30 16:34:38 följande:
    Man kan ju pga sin ålder dock ha olika synsätt faktiskt.Och det är ju lite annorlunda här,vi ska klicka.Hon ska ju faktiskt hålla i en viktig ceremoni.

När man ibland försiktigt i olika trådar här tar upp att ålder kanske skulle kunna spela en viss roll för mognad och livserfarenhet, brukar -yngre-brudar gå fullständigt i taket och verkligen poängtera att man minsann är minst lika mogen och så vidare. När det däremot är någon som inte tycker som man själv framhåller man göärna den som "gammedags" eller "insnöad och förlegad och omodern".

Jag tror faktiskt inte att det är åldern det hänger på. Jag vägrar fösas in i ett fack där jag förmodas se på världen på ett visst vis baserat på att jag fyllt si eller så många år. Isåfall borde ju de flesta jag träffar i min egen ålder tycka och tänka som jag. Det har jag inte märkt skulle vara fallet. Jag tror vi är mer inivider än så och det finns barn jag inte gillar alls, likaväl som barn jag klickar 100% med, det gäller gamla männiksor, tonåringar, folk i ens mmamgrupp, kollegor på jobbet, medlemmar på BTosv i all evinnerlighet.

Jag förstår mycket väl att du vill klicka med prästen, men begränsa inte den möjligheten till ålder snälla söta rara du. Du kommer att missa så himla många sköna klickanden är i livet om du gör det. Jag tycker det är oerhört tragiskt att vi skapat ett så ålderssegregerat samhälle att en person i vad-25-årsåldern? Ser någon som är 45 som om den vore nära döden och snart har levt sitt liv. Eller åtminstone lever det så avlägset ens egna verklighet att man utgår från att skillnaderna är störrre än likheterna.

Visst kan somligt ibland vara en generationsfråga och visst kan livet lära en saker som gör att man ser saker annorlunda när man är 50 än man gjorde när man var 15, men det har oftast mer med personlig mognd och utveckling att göra . Man blir inte klokare bara för att åren går-men man har chansen.

Svar på tråden Gaaah,de har bytat präst bara sådär