• Aleta

Är jag löjlig? känner mig inte välkommen

De kanske hade någon som hjälpte den att skriva och det kanske blev några namn ihopblandade. Vem vet orsaken.

Frågan är om det är så himla viktigt. Slarvigt, ja, men viktigt? Nej tycker jag. 

Du skulle lika gärna kunna tolka det som att de är så bekväma med dig och känner att de känner dig så väl att de inte tänkte på att de måste dubbelkolla. Man kan alltså lika gärna, om man vill, tolka det positivt.

Tycker du om dem?
    Vill du gå på bröllopet?

Blås inte upp ett skrivfel till något det inte är.

• Aleta
    Mademoiselle T skrev 2010-05-31 21:58:03 följande:
      Det var inte handskrivet, utan printat på etiketter. Jag tror att det helt enkelt inte brytt sig så mycket, man är ju olika som människor. De är allmänt slarviga, osar inte till fester etc. Och nej, det är inte viktigt. Men när jag fick inbjudan kändes det inte så roligt som det brukar när man får en inbjudan. Jag kände mig som ett bihang till min sambo, typ "hon Anna, Hanna, Sanna eller vad tusan är det hon heter". Tyckte det var intressant att höra vad andra tycker, men jag går ju inte omkring och är sur över detta. Och självklart kommer jag gå på bröllopet och tycka att det är lika fantastiskt fint som jag tycker att alla bröllop är.
    Lata och slarviga låter det som. Jag förstår att det känns trist att de inte bryr sig mer, men jag gissar att de behandlar alla lika. Vem vet vad de har döpt de andra gästerna till?
Svar på tråden Är jag löjlig? känner mig inte välkommen