Inlägg från: 100703 M och B |Visa alla inlägg
  • 100703 M och B

Plocka undan efter tonårsbarn?

Sebastiána skrev 2010-06-01 19:19:56 följande:
    Jag har aldrig varit sambo tidigare och inte heller delat hushåll med barn, så jag vet inte hur folk brukar göra. Häromdagen hände det igen. Jag hade ätit en snabb smörgås medan min BM:s båda tonårskillar åt middag. När jag var klar satte jag mig i vardagsrummet och tittade på TV. Killarna åt fortfarande. Min BM var ute och målade staketet. Efter ett tag kom han in och blev jättearg på mig för att jag inte hade plockat undan efter middagen. Jag visste inte att killarna var klara ens. Om min BM inte kommit in då hade jag märkt det i reklampausen och åtminstone satt in resten av maten i kylskåpet och tagit det andra när programmet var slut. Liknande saker har hänt tidigare. Hur fungerar det hos folk egentligen. När jag bodde hemma hjälptes man åt att duka av om alla åt samtidigt och om någon satt ensam kvar ver det den personen som dukade av och stoppade resterna i kylskåpet. Är det inte så längre? Borde man inte kunna begära av killar på 16 och 18 att göra detta? Är det min kille som är överbeskyddande eller jag som är en kombination av sträng och lat? När jag pratar med min BM om detta tycker han att jag är lat. Han har mycket lägre smutsighetströskel än jag.
    Ursäkta mig, men hur kommer det sig att det är du som är lat och inte hans slashasar till söner? Om du inte ens åt middag utan bara tog en smörgås så är det väl för i helsike de som ska duka av och plocka undan maten efter sig? Nej vad är det för uppfostran de fått och vad har din sambo för inskränkt kvinnosyn egentligen? Tycker han att du ska kedjas i köket för att serva honom och hans två ungar resten av livet eller?

Jag hade blivit vansinnig och KRÄVT att han uppfostrar sina ungar själv så du slipper städa upp efter dem. Herre jösses vad upprörd jag blir av sånt där! Säg åt honom att skaffa sig en städerska istället som åtminstone får betalt för att plocka undan efter hans ohyfsade barn!

At last my love has come along
  • 100703 M och B
    Sebastiána skrev 2010-06-01 19:35:48 följande:
    Det är min BM som gör mest här hemma: städar, lagar mat och tvättar - det har inte blivit så mycket mer av detta sedan jag flyttade in. Jag menar 90% av det han tvättar är barnens kläder. Jag har flera gånger sagt att de åtminstone kan sätta igäng tvättmaskinen när de kommer hem från skolan så att det är klart på kvällen men det vill han inte. Anledningen till att han blir arg är väl att HAN hade gjort detta i normala fall, men nu är han stressad av allt arbete med huset och tycker att han ska väl inte behöva plocka undan efter killarna. Han tycker att han och jag ska hjälpas åt. Killarna behöver uppenbarligen inte vara med i detta hjälpande.
    Hur tror han att hans pojkar ska klara sig när de flyttar hemifrån då om de inte får lära sig att plocka undan, tvätta och ta hand om ett hushåll? Eller är det tänkt att de ska bo hemma resten av livet och ni sköter markservicen? De kommer nog inte få det så lätt att hitta en tjej som lever i detta århundrade som vill göra allt i hemmet åt dem när de väl kommit så långt.. 
    At last my love has come along
Svar på tråden Plocka undan efter tonårsbarn?