Inlägg från: Fröken Skruttis |Visa alla inlägg
  • Fröken Skruttis

Min "bästis" är inte intresserad av vårat bröllop.

Har känt denna tjejen i 5 år och det är hon och jag som umgås mest,typ "bästisar". Hon var jätteglad när vi förlovade oss för ca 1 år sen och har sen inte frågat en enda fråga. Hon är inte det minsta intresserad. Hade det varit hon som skulle gifta sig så hade jag velat veta allt! Kollat in klänningar osv. Nu menar jag inte att hon ska bli helt galen och bara ägna sig åt mig..men hon har som sagt inte frågat en enda fråga. Hon nämner det inte överhuvudtaget. Varför?

Hon själv är singel (39 år) Har inte haft ett förhållande på flera år. och är trött på ensamheten. Kan det vara där skon klämmer? Att hon tycker att det är jobbigt för att jag har hittat någon att spendera livet med? Tycker att det är tråkigt iaf och jag känner att jag saknar någon att bolla ideeér med osv.

• Svar på tråden Min "bästis" är inte intresserad av vårat bröllop.
  • Fröken Skruttis

Har frågat henne vid flera tillfällen om vad hon tycker och hon svarar men inget mer. Inga följdfrågor direkt.

• Fröken Skruttis

Tycker ändå att det är konstigt. Jag pratar inte alls om bröllopet med henne just nu för hon intresserar sig inte alls. Och har inte direkt pratat ihjäl henne om det heller. Jag har ALLTID funnits där för henne igenom jobbiga relationer,dumpningar osv. Det kan hon absolut inte klaga på. Men för en gångs skull så skulle jag vilja att hon fanns där för mig också. Klart att hon finns där ändå..men ni hajar. Så fort hon träffar en kille..i många fall bara "ser" en kille på jobbet ett par ggr så är hon DÖkär eller att han är den ultimata killen...då pratar vi om han VARJE gång vi träffas och jag har inget emot det,absolut inte! Vi vänder och vrider på allt om hus hon ska ta kontakt osv..men hon kan inte ens fråga mig om jag tex ska ha en vit klänning...Förstår att bröllopet inte är livsviktigt för henne..det är det inte för mig heller och jag är ingen tjej som tjötar ihjäl folk om det heller. Men känner mig "ensam"..

• Fröken Skruttis

brudeniskrudenijuli skrev 2010-06-03 15:25:55 följande:
    Jag förstår vad du menar. Jag har också varit i båda situationerna. Man får nog bara acceptera ointresset och prata med andra som är lika intresserade av bröllopet som en själv, och det kan nästan bara vara andra blivande brudar. Som här! Med mig får man tjöta hur mycket som helst om bröllop! :)

Låter bra det! Ska vi tjöta ihjäl varandra?..;)

Svar på tråden Min "bästis" är inte intresserad av vårat bröllop.