Min "bästis" är inte intresserad av vårat bröllop.
Om jag förstått rätt så är ditt bröllop om mer än ett år, och även om man själv glatt och ivrigt börjar planera så tidigt så kanske det inte känns riktigt lika angeläget för ens vänner o familj? Allvarligt talat så har jag rullat med ögonen åt många vänner många gånger när de ringt om bordsplacering o blommor ett och ett halvt år innan själva bröllopet. Är det detta man ska begränsa samtalen till i ett år framöver liksom...
Nu säger jag inte att det är så i ditt fall, och du säger själv att du inte gärna tjatar på folk. I det här fallet kanske det är vad du borde göra? Ring henne o förklara att du gärna vill ha henne som bollplank i din bröllopsplanering, om hon inte är intresserad så får hon då en chans att säga nej o förklara varför (brist på intresse för bröllop behöver inte alls betyda att man är en dålig vän!) eller så inser hon att du faktiskt behöver och vill ha hennes stöd i detta och blir glad för det. Själv har jag varit bollplank åt många bekanta vars vänner inte riktigt fattat hur kul det är med bröllopsplanering. Inget konstigt med det! Alla kan ju inte ha lika stort intresse av vita kläningar och plockmat som jag! Det är ju därför det är så bra att detta forum finns så att vi som totalt snöat in på bröllop kan prata av oss utan att tråka ihjäl våra närmaste.