Kan man leva lyckliga i alla sina dar?
Burre Präst skrev 2010-06-03 17:25:00 följande:
En god vän har sagt att inget par borde gifta sig inom 18 månader efter man träffats. Det är nämligen ungefär så länge den biologiska förälskelsefasen varar. Jag vet inte om han har rätt, men jag vet att det i regel inte skadar ett förhållande att ta det lite lugnt. Så till frågan: Kan man leva lycklig i alla sina dagar? Ja och Nej! Ja, man kan trivas tillsammans med den man älskar hela livet. Man kan känna glädjen över att höra ihop och vara ett par så länge man lever, det tror jag inte är konstigt alls. Samtidigt: Nej, man kan inte vara lycklig varje dag. I alla människors liv kommer det dagar man inte vill ha, dagar när inget fungerar eller dagar man helt enkelt inte orkar med. Det är naturligt och innget farligt. Poängen med att vara gift är att man är det då också oavsett om man känner för det eller ej.Vissa dagar är definitivt en kamp, vissa dagar är definitivt fest och lycka, mycket är vardag som alls inte behöver vara grå.....
Efter 24 år är han min allra bästa vän, min älskare, min medförälder, en obotlig knäppskalle och fullständigt hopplös på vissa saker. Man ska komma ihåg att han har liknande uppfattning om mig ;-D . Vi är varandras trygghet oavsett om vi har en dag med mindre kärlek.....
Och JA, det är värt det!