Kan man leva lyckliga i alla sina dar?
Ja jag tror att det går och jag håller förövrigt med Burre. Man kan inte vara himlastormande lycklig varje dag, ibland når man dalar, men jag tycker att det är viktigt med dalar, hur ska man annars känna igen topparna?
Visst är det vardagliga livet ibland både tråkigt och slentrianmässigt, men jag gillar det. Jag ser skönthet i att man får vardagen att fungera, att man somnar i varandras armar, att man hjälps åt, drar lasset åt samma håll, stöttar varandra, skrattar och skäller. Det är lycka för mig.
Jag älskar min man 100ggr mer nu än jag gjorde för 11 år sen när jag var nykär, jag har upptäckt så många fantastiska sidor hos honom, sidor jag upptäckt därför att något tråkigt hänt, eller för att något härligt hänt, därför att tiden har gått, för att vi blivit äldre, mognat och utvecklats.
Det är en sällsam gåva att finna en partner som man känner sig så hemma och trygg med att man väljer att leva sitt liv med den människan. Att min man valt mig som sin fru, den han vill dela sitt liv med både i glädje och sorg, gör mig stolt. Det har varit en underbar resa att få följa honom ifrån 22 årig kille till 33 årig man och jag ser framemot att få lära känna nya sidor hos honom, vi väntar vårt första barn och det ska bli spännande att se hur vi landar i våra nya roller.
Jag tror att man måste vårda relationen men också ha tillit till att relationen är så pass stark att den klarar en frostnatt eller två.
Och jag skall ärligt erkänna att vissa dagar, när jag ser min man så blir jag fortfarande svag i knäna och hjärtat banakar lite extra, precis som det gjorde en kall novemberkväll för 11 år sen