• Pärlis

Nytt namn =)

Godkväll! Idag gjorde jag en sökning på hitta.se för skojs skull och då kom jag med mitt nya efternamn upp =) Men jag har inte fått några papper från skatteverket än. Borde inte de ha kommit? När kom era papper om att ert nya namn var redo att börja användas? Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Nytt namn =)
  • Pärlis

lolca skrev 2010-06-06 20:15:18 följande:
    Mitt nya efternamn syndes på min internetbanken innan jag fick papper från skatteverket. Det tog ganska lång tid har jag för mig att få papprena därifrån. Jag gick in på deras hemsida istället med e-legitimation och skrev ut personbevis så jag kunde ändra mitt pass.

Ah okej, så det ska gå att få personbevis med nya namnet fastän jag inte fått några papper?
    Vet inte om jag ska "våga" börja använde namnet innan jag fått papprena..
    Det enda jag inte ska ändra än är mitt pass, ska resa i mitt förra namn.

• Pärlis

Trasan99 skrev 2010-06-06 22:00:10 följande:
    Om man vill se direkt när det går igenom kan man annars kolla www.ratsit.se, sök på personnummer. Jag kollade varje dag för att se om jag äntligen fick vara gift även i registren.

Tack för tipset =) Kul att få veta hur gammal man är i dagar också ju =)

• Pärlis

Long engagement skrev 2010-06-06 23:34:32 följande:
    Kom det upp på hitta av sig själv??

Japp, det gjorde det =)

Idag kom förresten pappret från skatteverket.

• Pärlis

Long engagement skrev 2010-06-14 00:18:02 följande:
    Undrar varr mina papper är. VIlket datum gofte ni er Pärlis?www.finest.se/SannaE

Vi gifte oss den 22 maj.

• Pärlis

sms å fotboll skrev 2010-06-15 08:53:23 följande:
    Vill inte slänga grusa i maskineriet men jag läste någonstans (här på BT) att om de vid gränsen kollar upp dig (i datorn) så står du med ditt nya namn och då kan de vägra dig inträde till landet. Tydligen hade det hänt någon som då hade fått köpa ny biljett i det nya namnet. Jag hade nog kollat upp hur det ska hanteras så att du har en backup plan om det skulle hända dig. Bättre vara förberedd på det värsta och hoppas på det bästa!

Som ett par andra har skrivit så står det på polisens hemsida att det går bra att göra så.
    Men tack för omtanken =)

Ska dessutom åka bussresa, så jag tror inte det är så hårda kontroller som när man flyger.

Svar på tråden Nytt namn =)