Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Buffé eller serverad för- och varmrätt?

Bellson skrev 2010-06-06 21:44:40 följande:
    Ja, serverat känns verkligen mer lyxigt..  Känns ju knäppt att bruden ska hasa omkring till buffeebordet och plocka på sig också..   

mer konstigt att brudgummen hämtar sin tallrik mat?

Det borde ju bli dyrare med serverad mat med tanke på att man måste ha många som serverar för att alla ska få in maten hyfsat samtidigt, så att det inte hinner bli kallt eller att man får vänta för länge.
    Vår mat skulle inte ha kostat mer heller för 3-rätters, men dels pga att vi måste ha många som serverar men också för att vi gillar tanken att ha buffé, alla får så mycket eller lite mat de vill ha, det finns mer att välja på och så blir det inte stillasittande lika länge för alla. Kan ju vara skönt att få resa på sig ibland.

Jag har varit på flera bröllop med buffé och inte på ett enda av dem har det varit "en massa spring" som många pratar om här på bt, och bruden har klarat av att ta mat utan att hälla över sig på kläderna

• KatjaB

Bellson skrev 2010-06-07 10:25:32 följande:
    Jag menade förstås inte att brudar i överlag har problem med finmotoriken och inte klarar av att ta mat utan att kladda. Men för mig känns det som att inte stämmer överens med min bild av bröllopet. Jag vill inte ha ett slappt bröllop där folk inte har brytt om att klä upp sig. Ett så kallat "avslappnat" bröllop. Jag gillar tanken på att folk klär upp sig och blir serverad en lyxig middag. Förhoppningsvis kommer portionerna vara lagom stora och maten passa alla. Annars får man äta sig mätt på tårta! . 

ok, ja det är ju olika hur man tänker. Vi tänkte ju inte ha ett "avslappnat bröllop" i den bemärkelsen att ingen är uppklädd eller att vi på något sätt skulle ha mindre fint eller organiserat bröllop.
    Tycker det är rätt vanligt här på bt att folk tror att bara för att man inte har sittande 3-rätters så är det en simpel fest utan någon som helst ordning eller klädkoder.. Så kan det ju säkert vara också, men för vår del är det inte alls så.

Svar på tråden Buffé eller serverad för- och varmrätt?