• Midvinterflicka

Tipsa mig om fotograf i Linköping!

Vi sitter just nu och funderar över lämplig fotograf till vårt bröllop i Linköping. Är intresserad över vilken fotograf ni har bokat / bokade, erfarenheter, priser mm.

Vad ska man tänka på när man väljer fotograf? Bör man skriva någon form av kontrakt etc?

• Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!
  • Jessika81

Kolla på bilder de redan har tagit och välj den vars bilder tilltalar er mest!

Jag gick en gång till en av de "finaste" (dyraste) fotograferna i Linköping fastän jag hade magkänslan att jag egentligen inte gillade hans stil. Men ingen kan vara bäst, man tycker olika. Jag blev inte nöjd med mina bilder utan gick sedan till en annan fotograf istället.

• Midvinterflicka

Fibobs: Vem är Bruno Basiq? Är han verksam i Linköping?

• fibobs

Han är verksam vart du vill ;o)
    Han bor i Hultsfred, men fotar över hela sverige.

• KristinaDubb

Vi hade Bruno som vår fotograf för ca två år sedan och vi rekommenderar honom varmt. Han hade annorlunda ideér för fotografering och vissa gjorde vi och vissa inte för att vi var lite fega. Han har egen stil och för oss var det jättebra. Vi ville inte ha några klassiska bilder och det fick vi inte heller. Han lyssnade på allt vi bad om. 

Vi gifte oss i Norrköping och han tog inget extra betalt för resan dit. Vi fick tom en bröllopspresent av honom.

• KristinaDubb

Glömde säga att han är lite dyr.

• fibobs

Dyrt är ju relativt ;o)
    Många anser att fotografer är dyra, men vad många inte förstår är allt jobb som läggs ned på just dig. (ingen kritik till KristinaDubb) Det är många många timmar som läggs ned på att få fram de fina bilderna.

Jag anser att du får lite vad du betalar för. Han må vara dyr, men han är oerhört proffsig, som KristinaDubb skriver. Han har ett annat tänk och lyssnar in paret. Han var hos oss igår för att gå igenom vår vigsel, och han är enormt lyhörd, samtidigt som han har bra, roliga idéer.....om du vågar.

Och som du säger, brukar han börja med att hedra paret på sitt sätt.....
    Jag kan inget annat än varmt rekommendera honom.
    Ni kommer inte att ångra er!
    Kram

• KristinaDubb
    fibobs skrev 2010-06-12 18:54:41 följande:
    Dyrt är ju relativt ;o)Många anser att fotografer är dyra, men vad många inte förstår är allt jobb som läggs ned på just dig. (ingen kritik till KristinaDubb) Det är många många timmar som läggs ned på att få fram de fina bilderna. Jag anser att du får lite vad du betalar för. Han må vara dyr, men han är oerhört proffsig, som KristinaDubb skriver. Han har ett annat tänk och lyssnar in paret. Han var hos oss igår för att gå igenom vår vigsel, och han är enormt lyhörd, samtidigt som han har bra, roliga idéer.....om du vågar.Och som du säger, brukar han börja med att hedra paret på sitt sätt.....Jag kan inget annat än varmt rekommendera honom.Ni kommer inte att ångra er!Kram
    Jag tror att du missförstod mig. Vi gifte oss för snart två år sedan och då hade vi Bruno som fotograf.

Trots att vi fick betala mycket var vi otroligt nöjda med bilderna Men det vikigaste var att han inte kändes som en fotograf. Han kändes mer som en familjemedlem som fotograferade oss. 

Men sen ska jag nämna att det finns andra fotografer som är duktiga. Jag har en förkärlek för Gardemarks bilder.

• fibobs

Nej nej, jag missförstod inte och mitt inlägg var mer riktat till de andra läsarna. Jag förstod att ni hade honom för ett tag sedan och var hemskt nöjd, det är precis det jag menar med Bruno.
    Han är så proffsig. Han bara finns där....gör sitt jobb utan att märkas så mycket. Tar bilder som du inte visste man kunde ta ;o)
    Men som du sa är han ganska dyr, men ibland får man vad man betalar för.

Finns ni på hans hemsida?
    Sett det senaste han lagt in om vinterbröllopet? Fint va!!

Kramis

Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!