• Midvinterflicka

Tipsa mig om fotograf i Linköping!

Vi sitter just nu och funderar över lämplig fotograf till vårt bröllop i Linköping. Är intresserad över vilken fotograf ni har bokat / bokade, erfarenheter, priser mm.

Vad ska man tänka på när man väljer fotograf? Bör man skriva någon form av kontrakt etc?

• Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!
  • ClaraH
    annab10 skrev 2010-08-22 21:01:08 följande:
    Eh nä det var skitdyrt för 1 timme...när jag vet fotografer som tar det för en heldag!! och ja då ingår alla bilder, en hel del antal högupplösta vidgjorda bilder, tackkort och transport t/r samt ja även till make up och hår på det beroende på hur avancerat det ska vara, annars vet ja det tillkommer möjligen 1000 kr men det är då totalt 7000 för en heldag och det är inte många du hittar som har sådant bra pris eller? Det skulle säkert kosta 15000 och uppåt om inte mer men OM du hittar en billigare vill ja du berättar det för mig. Heldag för mig = morgon - kväll och det är minst 8 timmar kan jag lugnt säga.
    Vilken fotograf tar 7000 för en hel dag? Vill gärna ha tips!
  • Jessika81

Tycker också att 6500 för en timme är dyrt, särskilt som fotona på hemsidan ser rätt onaturliga ut. Många konstiga poser! Men säkert duktig tekniskt.

• HappyLady

Jag kan varmt rekommendera Katja Kircher!

www.kircher.se/

Hon tar helt fantastiska bilder och är öppen för att fota både klassiska bilder och alternativa, inomhus och utomhus. Kontakta henner för prisuppgifter. Jag har för mig att hon har en väldigt rimlig prisbild.

• ClaraH

HappyLady skrev 2010-08-23 08:53:46 följande:
    Jag kan varmt rekommendera Katja Kircher! www.kircher.se/ Hon tar helt fantastiska bilder och är öppen för att fota både klassiska bilder och alternativa, inomhus och utomhus. Kontakta henner för prisuppgifter. Jag har för mig att hon har en väldigt rimlig prisbild.

Tack för tipset, jag har tagit en kontakt. Har du själv fotats av henne?

• Bubo

Filuribur skrev 2010-08-23 07:18:22 följande:
    Tänkte bara säga att jag är utbildad fotograf och söker just nu par att få fotografera bröllopsbilder med. Mest för att få mer erfarenhet och skapa ett starkare portfolio. Jag tar inget betalt för jobbet utan är som sagt bara ute efter erfarenheten. Du kan kika in lite på min hemsida (inte helt färdig än) XXXXXXXXXXXXXXXXXX. Jag kan foto enda ut i fingerspetsarna och kan se till så att ni får precis de bilderna ni letar efter. Om det känns intressant så får du gärna kontakta mig via mail och ställa fler frågor om så önskas.XXXXXXXXXXXXXXX MvH /Martina

REKLAMKUPP !!!

• ClaraH

Fast om man inte tar något betalt får man väl erbjuda tjänster här tror jag...

• Midvinterflicka

Nja, vi håller på och kikar fortfarande!

• Bubo

ClaraH skrev 2010-08-23 16:21:15 följande:
    Fast om man inte tar något betalt får man väl erbjuda tjänster här tror jag...

NEJ !

• JT2010
    annab10 skrev 2010-08-22 21:01:08 följande:
    Eh nä det var skitdyrt för 1 timme...när jag vet fotografer som tar det för en heldag!! och ja då ingår alla bilder, en hel del antal högupplösta vidgjorda bilder, tackkort och transport t/r samt ja även till make up och hår på det beroende på hur avancerat det ska vara, annars vet ja det tillkommer möjligen 1000 kr men det är då totalt 7000 för en heldag och det är inte många du hittar som har sådant bra pris eller? Det skulle säkert kosta 15000 och uppåt om inte mer men OM du hittar en billigare vill ja du berättar det för mig. Heldag för mig = morgon - kväll och det är minst 8 timmar kan jag lugnt säga.

Gifte oss 12 juni och är supernöjda med våra bilder =) Men hoppas du hittar någon som du tycker är prisvärd =)

• annab10
    JT2010 skrev 2010-08-23 18:34:58 följande:
    Gifte oss 12 juni och är supernöjda med våra bilder =) Men hoppas du hittar någon som du tycker är prisvärd =)
    Eh ja självklart för vår fotograf kostar endast 7500 kr (heldag) och då ingår ALLA bilder högupplösta varav 20 bilder extra digitalt retuscherade OCH även makeup/hår till brud!!
  • JT2010
    annab10 skrev 2010-08-24 20:21:05 följande:
    Eh ja självklart för vår fotograf kostar endast 7500 kr (heldag) och då ingår ALLA bilder högupplösta varav 20 bilder extra digitalt retuscherade OCH även makeup/hår till brud!!
    Kul att ni har någon ni gillar som dessutom är billig. Förutom Falk som fota oss i 2h före vigseln hade vi ett annat film/foto team med från ca 1h före vigseln till ca kl 3 på natten när festen tog slut som tyvärr inte är billig men man gifter sig bara en gång så vi tycker allt var värt det :)
Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!