• Midvinterflicka

Tipsa mig om fotograf i Linköping!

Vi sitter just nu och funderar över lämplig fotograf till vårt bröllop i Linköping. Är intresserad över vilken fotograf ni har bokat / bokade, erfarenheter, priser mm.

Vad ska man tänka på när man väljer fotograf? Bör man skriva någon form av kontrakt etc?

• Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!
  • Moriso

Karin Froom, hon bor både i Linköping & Halmstad tror jag!

• Midvinterflicka

lineza skrev 2010-06-13 19:30:06 följande:
    Ett till tips! www.zproduktion.se

Det var verkligen fina bilder! Är han dyr?

• KristinaDubb
    fibobs skrev 2010-06-13 17:26:37 följande:
    Nej nej, jag missförstod inte och mitt inlägg var mer riktat till de andra läsarna. Jag förstod att ni hade honom för ett tag sedan och var hemskt nöjd, det är precis det jag menar med Bruno.Han är så proffsig. Han bara finns där....gör sitt jobb utan att märkas så mycket. Tar bilder som du inte visste man kunde ta ;o)Men som du sa är han ganska dyr, men ibland får man vad man betalar för.Finns ni på hans hemsida?Sett det senaste han lagt in om vinterbröllopet? Fint va!!Kramis
    Ja de vinterbilderna var superfina. När man ser dem tänker man f*n att vi inte snöade närvi gifte oss :)

Nej Vi är inte på hemsidan. Han har inte uppdaterat sin sida på ett tag. Vi tycker att vi fick coolare bilder än de som finns på hemsidan men han har inte lagt in något nytt på ett tag.
    För ett tag sen försökte vi få tag på honom för barnfotografering men det var i stort sätt omöjligt. Han var fullbokad. Vi ska försöka boka honom för en trash the dress fotografering i höst. Ska bli jätteroligt, har en del knäppa idéer, vilket han gillar. :)

• KristinaDubb
    lineza skrev 2010-06-13 19:30:06 följande:
    Ett till tips! www.zproduktion.se
    Mycket fina bilder men jag skulle inte lita på att en fotograf är professionell nog när han tar 495:-/h

De flesta fotografer som är något att ha brukar kosta 2000:-/h och uppåt. Men jag kan ha fel.

• lineza
    KristinaDubb skrev 2010-06-14 18:45:10 följande:
    Mycket fina bilder men jag skulle inte lita på att en fotograf är professionell nog när han tar 495:-/h   De flesta fotografer som är något att ha brukar kosta 2000:-/h och uppåt. Men jag kan ha fel.
    I timpriset ingår ju inte bilderna, de beställer man i efterhand när redigering och urval gjorts så allt hänger ju på hur många timmars fotografering man vill ha...
  • KristinaDubb
    lineza skrev 2010-06-15 16:02:19 följande:
    I timpriset ingår ju inte bilderna, de beställer man i efterhand när redigering och urval gjorts så allt hänger ju på hur många timmars fotografering man vill ha...
    Ja men jag tycker ändå att det låter på tok för billigt. De flesta fotografer kostar ett par tusen och det är inte ofta det ingår några bilder. 

Återigen, han har riktigt fina bilder i sin portfölj.

• fibobs

KristinaDubb skrev 2010-06-16 19:20:43 följande:
    Ja men jag tycker ändå att det låter på tok för billigt. De flesta fotografer kostar ett par tusen och det är inte ofta det ingår några bilder.  Återigen, han har riktigt fina bilder i sin portfölj.  

Har pratat med denna man, och han var himla märklig....fick inga sköna vibbar....
    Som sagt, jag tror att du får vad du betalar för....och må hända är Bruno i dyraste laget....MEN!!! vilket fotograf!

Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!