Inlägg från: KristinaDubb |Visa alla inlägg
  • KristinaDubb

Tipsa mig om fotograf i Linköping!

Vi hade Bruno som vår fotograf för ca två år sedan och vi rekommenderar honom varmt. Han hade annorlunda ideér för fotografering och vissa gjorde vi och vissa inte för att vi var lite fega. Han har egen stil och för oss var det jättebra. Vi ville inte ha några klassiska bilder och det fick vi inte heller. Han lyssnade på allt vi bad om. 

Vi gifte oss i Norrköping och han tog inget extra betalt för resan dit. Vi fick tom en bröllopspresent av honom.

• KristinaDubb

Glömde säga att han är lite dyr.

• KristinaDubb
    fibobs skrev 2010-06-12 18:54:41 följande:
    Dyrt är ju relativt ;o)Många anser att fotografer är dyra, men vad många inte förstår är allt jobb som läggs ned på just dig. (ingen kritik till KristinaDubb) Det är många många timmar som läggs ned på att få fram de fina bilderna. Jag anser att du får lite vad du betalar för. Han må vara dyr, men han är oerhört proffsig, som KristinaDubb skriver. Han har ett annat tänk och lyssnar in paret. Han var hos oss igår för att gå igenom vår vigsel, och han är enormt lyhörd, samtidigt som han har bra, roliga idéer.....om du vågar.Och som du säger, brukar han börja med att hedra paret på sitt sätt.....Jag kan inget annat än varmt rekommendera honom.Ni kommer inte att ångra er!Kram
    Jag tror att du missförstod mig. Vi gifte oss för snart två år sedan och då hade vi Bruno som fotograf.

Trots att vi fick betala mycket var vi otroligt nöjda med bilderna Men det vikigaste var att han inte kändes som en fotograf. Han kändes mer som en familjemedlem som fotograferade oss. 

Men sen ska jag nämna att det finns andra fotografer som är duktiga. Jag har en förkärlek för Gardemarks bilder.

• KristinaDubb
    fibobs skrev 2010-06-13 17:26:37 följande:
    Nej nej, jag missförstod inte och mitt inlägg var mer riktat till de andra läsarna. Jag förstod att ni hade honom för ett tag sedan och var hemskt nöjd, det är precis det jag menar med Bruno.Han är så proffsig. Han bara finns där....gör sitt jobb utan att märkas så mycket. Tar bilder som du inte visste man kunde ta ;o)Men som du sa är han ganska dyr, men ibland får man vad man betalar för.Finns ni på hans hemsida?Sett det senaste han lagt in om vinterbröllopet? Fint va!!Kramis
    Ja de vinterbilderna var superfina. När man ser dem tänker man f*n att vi inte snöade närvi gifte oss :)

Nej Vi är inte på hemsidan. Han har inte uppdaterat sin sida på ett tag. Vi tycker att vi fick coolare bilder än de som finns på hemsidan men han har inte lagt in något nytt på ett tag.
    För ett tag sen försökte vi få tag på honom för barnfotografering men det var i stort sätt omöjligt. Han var fullbokad. Vi ska försöka boka honom för en trash the dress fotografering i höst. Ska bli jätteroligt, har en del knäppa idéer, vilket han gillar. :)

• KristinaDubb
    lineza skrev 2010-06-13 19:30:06 följande:
    Ett till tips! www.zproduktion.se
    Mycket fina bilder men jag skulle inte lita på att en fotograf är professionell nog när han tar 495:-/h

De flesta fotografer som är något att ha brukar kosta 2000:-/h och uppåt. Men jag kan ha fel.

• KristinaDubb
    lineza skrev 2010-06-15 16:02:19 följande:
    I timpriset ingår ju inte bilderna, de beställer man i efterhand när redigering och urval gjorts så allt hänger ju på hur många timmars fotografering man vill ha...
    Ja men jag tycker ändå att det låter på tok för billigt. De flesta fotografer kostar ett par tusen och det är inte ofta det ingår några bilder. 

Återigen, han har riktigt fina bilder i sin portfölj.

Svar på tråden Tipsa mig om fotograf i Linköping!