• Nikeh

Bröllop 2011 Göteborg.

Jajjemen!
    Vi ska gifta oss den 6 augusti 2011.
    Det ska bli underbart härligt! Inte ens ett tråkigare Göteborgsväder kan förstöra den här känslan! =)

• Nikeh

Vi ska gifta oss i Masthuggskyrkan. 

Annars vad gäller planering, så har vi i alla fall köpt det viktigaste; Klänningen! =)

• Nikeh
    Nathis skrev 2010-06-11 23:12:27 följande:
    Oh va roligt! va blir det för klänning? Jag kikar också en del på klänningar, har hittat den som jag tror jag vill ha!
    Det blev en Pronovias, modell Mansion. Jag föll för klänningen så fort jag såg den. =) Finns bild i mitt galleri. 

Vad är det för klänning du har hittat? 

Läste att du inte kunde boka kyrka förrän senare i år, det är samma här. =( Vilken plågsam väntan... 

• Nikeh
    Nathis skrev 2010-06-12 12:29:00 följande:
    Vilken vacker klänning! Jag kom inte in i ditt galleri, så jag googlade =) Pronovia har verkligen underbara klänningar. Jag har hittat en klänning från Lilly som jag funderar över, problemt är väl att den inte finns i GBG, funderar på att ta mig över till Danmark och kika på den där. Vilken kyrka hade ni tänkt gifta er i? Vi funderar över Ögryte gamla kyrka, vi bor i närheten och ska ha festen vid Delsjön, så den ligger ju nära och bra, sen är den ju otroligt vacker också.
    Tack! =)

Om du är inne på en Lilly, så tycker jag definitivt att du ska besöka deras butik i Köpenhamn. Men det kanske du redan hade koll på. =)

Örgryte gamla kyrka är superfin. Perfekt om ni ändå bor och ska ha festen i närheten också. Vi tänker Masthuggskyrkan, då jag är uppvuxen i området och alltid har haft Masthuggskyrkan nära. 

Vad blir det för typ av lokal/fest för er? 

• Nikeh

Missdian: Fråga dem om det går att beställa från 2010. Annars får du ta dig en tur till Köpenhamn, de har fortfarande kvar modeller från 2010.

Äntligen är kyrkan bokad! Jag ringde dit idag och fick boka. Är sååå glad! Nu känns det mer och mer på riktgt.

• Nikeh

Nu har min klänning kommit hem!

När jag beställde dem sa de att jag skulle räkna med 3 månader; det tog fyra veckor. Jag är hur glad som helst! Nu gäller det bara att inte titta på den jämt och ständigt.

• Nikeh

27augsti2011: Tack så mycket! Jag köpte den på House of Brides i Köpenhamn. Det är en Pronovias; Jag är totalt kär och kramar lite på den varje morgon. Jag är så fjantig.  

Måste kännas bra att ha en präst som man känner sedan innan. Förhoppningsvis inte någon risk att prästen säger fel namn i alla fall...  

• Nikeh
    Fröken Skruttis skrev 2010-08-02 13:15:36 följande:
    Har ni kollat runt på frisörer ännu?! :)
    Det blir "min" frisör i Linné. Är supernöjd med henne i vanliga fall så det kändes som ett naturligt val. Blev så till mig när hon tackade ja, så jag glömde helt bort att fråga vad det kommer att kosta. Men men... det löser sig väl så småningom.  
  • Nikeh

27augsti2011 skrev 2010-08-06 15:52:58 följande:
    Vi tillhör inte församlingen men det gör mina föräldrar. Det är dock maximalt sittplats för 80 personer i den stora salen och i de andra mindre rummen bedrivs det bl.a. dagis och ungdomsgrupper, så i de rummen tror jag inte man kan vara.Sedan vill vi gärna ha fri bar och ahr fixat med en som skall vara bartender, så helst ska man få servera vilka lagliga drycker som helst...Jag kanske har väldigt höga krav, men egentligen så känns det inte som att kraven är problemet. För det finns sådana lokaler, men bara inte för större sällskap än 60-80 personer.Men tack för tipset! :)

Du kanske redan har nämnt det; men hur stort sällskap kommer ni bli (ungefär)?

• Nikeh

Jag var på min brors bröllop i helgen och gick naturligtvis igång ordentligt vad gäller planer och tankar inför vårt kommande bröllop. Men shit, vad kul det är!

Vi ska fota oss efter vigseln och sitter just nu och funderar på hur vi ska underhålla gästerna under tiden.

Har inte klappat på min klänning på mycket länge, men ikväll ska jag nog kika lite på den igen. Den hänger ju så fint i sin klädpåse och bara väntar...

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.