Inlägg från: Nathis |Visa alla inlägg
  • Nathis

Bröllop 2011 Göteborg.

Jag ska också gift mig nästa år! Vi gifter oss den 21 Maj, så inte i augusti :) Vi har bokat lokal, men kan inte boka kyrka förän den 1 sept. Har ni andra tänkt gifta er kyrkligt el borgligt?

• Nathis
    Nikeh skrev 2010-06-11 22:46:09 följande:
    Vi ska gifta oss i Masthuggskyrkan.  Annars vad gäller planering, så har vi i alla fall köpt det viktigaste; Klänningen! =)  
    Oh va roligt! va blir det för klänning?

Jag kikar också en del på klänningar, har hittat den som jag tror jag vill ha!

• Nathis
    Nikeh skrev 2010-06-12 10:12:19 följande:
    Det blev en Pronovias, modell Mansion. Jag föll för klänningen så fort jag såg den. =) Finns bild i mitt galleri.  Vad är det för klänning du har hittat?  Läste att du inte kunde boka kyrka förrän senare i år, det är samma här. =( Vilken plågsam väntan... 
    Vilken vacker klänning! Jag kom inte in i ditt galleri, så jag googlade =)
    Pronovia har verkligen underbara klänningar. Jag har hittat en klänning från Lilly som jag funderar över, problemt är väl att den inte finns i GBG, funderar på att ta mig över till Danmark och kika på den där.

Vilken kyrka hade ni tänkt gifta er i? Vi funderar över Ögryte gamla kyrka, vi bor i närheten och ska ha festen vid Delsjön, så den ligger ju nära och bra, sen är den ju otroligt vacker också.

• Nathis

Jag har bokat en röd liten "stuga", det är väl mer en lada skulle jag tro, som heter Kolmaden som ligger intill Delsjön. Hade aldrig hört talas om stället innan, men fick tips av några goda vänner. Det visade sig vara ett riktigt toppen tips, det ligger jätte fint omringat av skogen med en underbar trädgård som förhoppningsvis kommer blomma när vi gifter oss!

• Nathis
    Lingonkvisten skrev 2010-06-23 09:31:46 följande:
      Hej, Gifter mig i nu i oktober har bestämt mig för en Lillyklänning.Det finns en butik i kungälv, Helens Brud och Bal dem har Lilly, inte alla modeller men ganska många.
    Tack för tipset! Får ta mig upp till Kungälv och kika!

Hur går det för er andra?

Själv går jag fortfarande och väntar på att få boka kyrkan den 1/9, vill ju boka nu! Jag är ett planeringsfreak! Älskar verkligen att ordning och reda samt att vara ute i god tid Fast nu vet jag liksom inte i vilken ände jag ska börja i, och vill ändå sätta igång, avskyr verkligen att känna mig stressad och vara ute i sista minuten och panik fixa saker.

• Nathis
    Happypuppy skrev 2010-07-01 10:01:16 följande:
    Nathis; Vill du ha hjälp så hör gärna av dig. Det är alltid skönt att kunna bolla idéer och annat med någon i samma sits..Vi har sagt tidigast 2011, men vet inte om det kommer bli av. Hur som helst vet jag att jag vill att det ska vara Örgryte Gamla (är född och uppvuxen i Örgryte samt döpt i kyrkan). Klänningen är köpt, men ska modifieras lite.Självklart hjälper jag gärna er andra oxå om ni vill..
    Oh så snällt! Tar tacksamt emot alla tips och ideér som jag får! Vi vill också gifta oss i Ögryte Gamla Kyrka. Vi bor alldeles i närheten av krykan, det kanske du också gör ? =)
  • Nathis
    Najja skrev 2010-07-06 22:26:11 följande:
    Hej!Vem kontaktar man för att hyra Kolmaden? Googlar men hittar ingen direkt hemsida eller kontaktuppgifter....Berätta gärna mer om Kolmaden ni som känner till den? Är den fin inuti? Hur stor? Vi ska bara vara ett fåtal, ca 20 högst.Tack!
    Hej! Vi har bokat Kolmaden, vi gifter oss i maj nästa vår.

Lokalen är jätte mysig, med timrade väggar och bjälkar i taket. På pappret står det att man får plats runt 50 pers, så om ni är runt 20 så borde det inte vara några problem.

Den enda nackedelen med lokalen som jag ser, är att det inte finns någon diskmaskin, så vill man inte stå och diska allt för hand så kan man ju hyra porslin.

Jag inboxar dig namn och nummer till kontaktpersonen.

• Nathis

Fick äntligen boka kyrkan igår! Så nu kan det börja planeras lite mer! Hur hade ni tänkt att göra med maten? Vi tänkte köra med buffé, någon som känner till ngn bra cateringfirma? Funderar på att kolla upp Österkök som ligger i Sävedalen, har hört att de ska vara bra.

• Nathis
    Motorbruttan skrev 2010-09-03 14:33:45 följande:
    Nathis: var sak du gifta dig? vi ska gifta oss i Jonsereds kyrka
    Hej! Vi ska gifta oss i Ögryte gamla kyrka. Jonsereds kyrka är jätte fin! Bor ni i Partille? Va hade ni tänkt ha festen? 
Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.