Bröllop 2011 Göteborg.
Jag ska också gift mig nästa år! Vi gifter oss den 21 Maj, så inte i augusti :) Vi har bokat lokal, men kan inte boka kyrka förän den 1 sept. Har ni andra tänkt gifta er kyrkligt el borgligt?
Jag ska också gift mig nästa år! Vi gifter oss den 21 Maj, så inte i augusti :) Vi har bokat lokal, men kan inte boka kyrka förän den 1 sept. Har ni andra tänkt gifta er kyrkligt el borgligt?
Jag kikar också en del på klänningar, har hittat den som jag tror jag vill ha!
Vilken kyrka hade ni tänkt gifta er i? Vi funderar över Ögryte gamla kyrka, vi bor i närheten och ska ha festen vid Delsjön, så den ligger ju nära och bra, sen är den ju otroligt vacker också.
Jag har bokat en röd liten "stuga", det är väl mer en lada skulle jag tro, som heter Kolmaden som ligger intill Delsjön. Hade aldrig hört talas om stället innan, men fick tips av några goda vänner. Det visade sig vara ett riktigt toppen tips, det ligger jätte fint omringat av skogen med en underbar trädgård som förhoppningsvis kommer blomma när vi gifter oss!
Hur går det för er andra?
Själv går jag fortfarande och väntar på att få boka kyrkan den 1/9, vill ju boka nu! Jag är ett planeringsfreak! Älskar verkligen att ordning och reda samt att vara ute i god tid Fast nu vet jag liksom inte i vilken ände jag ska börja i, och vill ändå sätta igång, avskyr verkligen att känna mig stressad och vara ute i sista minuten och panik fixa saker.
Lokalen är jätte mysig, med timrade väggar och bjälkar i taket. På pappret står det att man får plats runt 50 pers, så om ni är runt 20 så borde det inte vara några problem.
Den enda nackedelen med lokalen som jag ser, är att det inte finns någon diskmaskin, så vill man inte stå och diska allt för hand så kan man ju hyra porslin.
Jag inboxar dig namn och nummer till kontaktpersonen.
Fick äntligen boka kyrkan igår! Så nu kan det börja planeras lite mer! Hur hade ni tänkt att göra med maten? Vi tänkte köra med buffé, någon som känner till ngn bra cateringfirma? Funderar på att kolla upp Österkök som ligger i Sävedalen, har hört att de ska vara bra.