Bröllop 2011 Göteborg.
Vi ska gifta oss 27/8 2011 (Kanske inte så svårtippat :D) i Kungsbacka, så får jag lov att hänga med er? Bor ju ändå i Götet så...?:)
Vi ska gifta oss 27/8 2011 (Kanske inte så svårtippat :D) i Kungsbacka, så får jag lov att hänga med er? Bor ju ändå i Götet så...?:)
Nikeh: Vilket konstverk :) Verkligen jättefin. Du har säkert redan sagt det, men varifrån har du köpt den?
Till er andra, känner mig också som en Göteborgare till 1000! Har ju bott här hela livet. Men vi känner prästen i Kungsbacka personligen, så vi vill vekrligen att han ska viga oss. Därav att vi byter stad och län :)
Nikeh: Jag ska en sväng till Köpenhamn i nästa vecka. Kanske kan få med mig killen in i några bröllopsbutiker då. Vet att de har mycket fint.
Det känns väldigt bra att han känner oss och sedan är han en rätt mordern präst. Där han betonar kärleken framför allt annat. Så det ska bli spännande och se vad han kan koka ihop för någon vigsel till oss :)
Jag ska vänta lite med att köpa klänning ändå, för jag håller på och gå ner i vikt, och som det ser ut nu så vet jag inte vad vågen stannar på :) Men modeller kan man alltid kika på, för även om kilona trillar av mig, så kommer jag nog aldrig passa i rak ringning för det. Men det är väldigt snyggt på andra.
Jag ska med största sannolikhet använda mig av "min" frisör, Marielle på Moment of art i Kungsbacka. De är inte direkt billigt, men hon har gjort två baluppsättningar på mig tidigare, och är den som klipper och slingar annars, så jag vet att hon är super-duper.
Skulle inte kunna tänka mig någon annan på vår stora dag faktiskt :) Troligtvis skall jag, tärnorna (min syster och m2b syster) och kanske mammorna (svärmor och min mamma) göras oss i ordning samtidigt hos henne, så att vi får en mysig stund innan.
Jag har för mig att hon sa att hår + make + mys med champagne och jordgubbar skulle kosta ca 3000 kr. Mycket pengar, men jag vet att det är värt det. Sedan tror jag det kanske tillkommer runt 500 kr per tärna och mamma, men man kan alltid prata med henne om vad man har för budget så gör hon utifrån det.
Märks det att jag är nöjd med henne eller? =) *smygreklam* haha. Men helt seriöst, jag hade inte betalat så mycket om jag inte visste att hon är grym!
Jag har typ kollat på alla lokaler jag kan komma på (med google och BT´s hjälp såklart). MEN. Inget passar. :/ I och med att vi gifter oss i Kungsbacka så känns det som att för att försla alla gäster därifrån in till stan, så måste det var ett ställe utöver det vanliga. Och visst finns det jättebra lokaler, men då saknar de antingen kök, har stängning senast 0200 eller så krävs det att man tar mat och dryck från dem (och då stänger de också oftast 0200).
Jag känner vår släkt. De festar på bröllop och det länge. När mannens moster gifte sig gick sista gästen hem vid halv 6 på morgonen. Jag vill att våra gäster skall ha samma möjlighet. (och sånna är vi också kan jag tillägga. Det är inte för att göra alla andra nöjda utan det är så här vi själva vill ha det)
Då återstår typ bygdegård. Och det är helt okej. Det går att pimpa till riktigt bra. Men sedan är det transport. Jag vill helst inte att det ska vara för långt från kommunikationer. Vi kan gärna bussa dit dom från kyrkan, men jag antar väl att folk inte åker hem samtidigt? Och det känns lite fel att vi ska räkna med att 120 personer tar taxi hem. Vet inte rikigt vad vi ska göra.
Det är över 1 år kvar men om man inte ens kan hitta en lokal såhär långt i förväg, ja hur ska det gå då? Hur gör ni andra?
Tisp och råd mottages varmt!
Vi tillhör inte församlingen men det gör mina föräldrar. Det är dock maximalt sittplats för 80 personer i den stora salen och i de andra mindre rummen bedrivs det bl.a. dagis och ungdomsgrupper, så i de rummen tror jag inte man kan vara.
Sedan vill vi gärna ha fri bar och ahr fixat med en som skall vara bartender, så helst ska man få servera vilka lagliga drycker som helst...
Jag kanske har väldigt höga krav, men egentligen så känns det inte som att kraven är problemet. För det finns sådana lokaler, men bara inte för större sällskap än 60-80 personer.
Men tack för tipset! :)
Runt 120 stycken... Vi har preliminärbokat Tölögården utanför Kungsbacka så om ingen fantastisk drömlokal kommer flygande så satsar vi på den. För övrigt så kanske jag måste byta namn, för vi har fått flytta bröllopet till 20 augusti istället:)
Prästen var bortrest och kyrkan redan fullbokad hela augusti, och som av en händelse så var lokalen bara ledig 20 augusti, så vi flyttar helt enkelt fram det en vecka.
Vi hade vårt första möte med prästen igår. Gillar särskilt att han ger livstids garanti på sitt jobb;)
Hur långt har ni andra hunnit i planeringen nu?