• Runi

Bröllop 2011 Göteborg.

Hej!

Vi bor dock i Nödinge men hoppas jag får vara med iaf ;)

Planerar för fullt och har troligen redan ordnat klänning, ringar, mat, dricka, hår, smink och kanske lokal. Datumet bestäms när vi har kollat på lokalen som troligen blir i helgen men det står mellan 30/7 eller  6/8 då min pappa jobbar på oljeplattform och de helgerna var han säker på att han skulle va hemma och inte behövde ta ledigt :)

Lokalen jag verkligen har fastnat för än så länge är berg211 men man vet aldrig hur det känns irl så får se hur det blir. 

Ringarna blir titanringar och klänningen blir en mix av mina två favoritklänningar :D

Hår/smink och blommor ordnar några av mina vänner som jobbar med det så då behöver jag inte tänka på det och mat blir buffe med en mix av typisk norsk och svensk mat :)

• Runi

Gaaaah!!!! fick precis mail från Berg211 att de har inget kök. Nu har vi planerat att vi ska göra egen buffe så att vi får med den norska maten också. Nu finns det inte en chans att vi kan vara där. Några nya förslag? Någon som har erfarenhet av La Cuvee?

• Runi

Motorbruttan: Ja frågan är ju bara som med tårtan när det vad jag uppfattade det som inte ens finns någon mer kyl än den i baren. tror inte tårtan kan stå framme så många timmar :/

• Runi

Motorbruttan: Hmm jo det är ju en möjlighet. Vi hade dock tänkt att vi skulle köra egen buffe också och jag vet inte om jag kan få tag på något annat storkök. Får kolla runt lite om man kanske kan hyra något dagis några timmar eller så. 

Tack för hjälpen iaf :)

Kikki kikki: Det ligger i gamlestan på artillerigatan 40. Helt underbart ställe. Hade sett framför mig hur det var det perfekta stället för mitt drömbröllop..

• Runi

kikki kikki skrev 2010-08-05 19:38:27 följande:
      det är tråkigt när det inte blir som man tänkt sig.....finns det ingen resturang eller pizzeria som du kan höra med i närheten som kan förvara din tårta ?

Jag får kolla runt lite. Frågan är bara hur mkt de ska ta betalt för det också då jag i stort sett har gjort om hela våran levnadsbudget det närmsta året för att jag ville ha råd med berg211. Så jag vet inte hur mycket mer jag kan skrapa ihop.. 

Vi får höra med dem ifall de har något bra förslag på vad man kan göra.

• Runi

Monarkfjäril:

Jag har fortfarande inte varit på La Cuvée och kollat eftersom de har semester så jag vet inte vad jag tycker än. Har funderat på pelarna jag med.. Så dom stör mycket?

Har några reservlokaler men känns som om alla lokaler har något fel, vissa har inte kök, vissa har inte porslin och allt för många måste man ha catering på och då får vi inte med den "Norska delen" av buffén. Men men, borde hitta något som funkar annars får jag väl stå ut med lite pelare och sätta de i familjen som man är "tvungen" att bjuda bakom dom ;)

• Runi
    Monarkfjäril skrev 2010-08-11 22:11:02 följande:
    Vi planerar också för nästa år. Bröllopet blir några mil utanför stan men vi bor i Göteborg.Kyrka och lokal är bokade allt annat hänger lite i luften =)Runi: Hoppas du har kommit på en bra lösning för tårtan. Vet inte om du fortfarande är intresserad av intryck av La Cuvée. Jag har varit där på en fest med sittande middag. Mysig lokal med "källarvalv". Litet dansgolv och bar. Nackdelen, tycker jag, är att det inte är fri sikt överallt i lokalen pga pelarna.
    Har fått svar från La Cuvée nu och de har självklart semester de 2 datumen vi kunde tänka oss och veckan innan och efter det också :/ Bara att leta vidare..
  • Runi

Monarkfjäril: Hittade ingen lokal som var ledig och som jag tyckte var sådär perfekt så bestämde mig för att jag kunde nöja mig med något "okej" och lägga resten av summan jag hade lagt undan för lokal på att dekorera ;)

Hittade folkets hus i Ytterby som har en bra grund för att få så som jag vill ha det sen har jag många vänner som är intresserade av att dekorera så det ska nog bli bra. 

Inte drömstället men med lite extra jobb blir det nog väldigt bra :)

• Runi
    Monarkfjäril skrev 2010-09-07 10:18:42 följande:
      Det är underbart med bra vänner =)
    Ja det underlättar väldigt! 

Nu har jag också tur med att en av mina närmsta vänner gifter sig om en månad och vi har väldigt många lika idéer så då kan man kanske ärva/köpa vissa av dekorationerna av henne då vi inte kommer ha några gemensamma gäster :) 

Svar på tråden Bröllop 2011 Göteborg.