Bröllop 2011 i Kristianstad
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Va roligt!! Nja, vi har inte kommit långt alls. Har väl nästan bestämt oss för Fjälkinge kyrka. Var på Kastanjelund i dag och åt middag, kan va ett eventuellt ställe att ha festen på. Vad har ni tänkte er för bröllop?
Ja det blir ju i kyrkan som sagt. Det är inte tvunget för mig, jag hade nog helst haft vigseln utomhus, men man får ju kompromissa lite :). Vi har väl runt 80 gäster att bjuda i nuläget, men ska försöka skära ner lite. Men det är väldigt svårt att bestämma vilka som ska få komma och inte komma.
Har egentligen inte heller någon aning om vart man ska börja leta lokal. Mitt enda krav är egentligen att det ingår dukning, servering och städning i priset, så en bygdegård blir det inte för oss. Tänkte försöka kolla runt lite på olika ställen nu under semestern. Man får massor med inspiration bara av att åka och titta.
Röstånga Gästis ser jättefint ut! Hoppas offerten är bra!
Min sambo är född och uppväxt i Fjälkinge och vi flyttade faktiskt hit i januari i år. Så kyrkan känns ändå rätt så logisk.
Har du funderat något på klänning än? Jag har kollat runt på nätet hur mycket som helst, men har väl egentligen inte sett något som JA den vill jag ha. Men sen å andra sidan är det kanske dumt att kolla för mycket så här tidigt, risken finns att man tycker något annat är finare om ett halvår. ska nog försöka dra ut på klänningköpet så länge det går.
Ja förhoppningen är ju att det bara ska va självklart när man ser klänningen :).
Vad blir det för ring då då?
Vi har varit förlovade sen september förra året, då friade min sambo till mig på min födelsedag :).Hur länge har ni varit förlovade?
Ja 10 stenar är jättesnyggt! Vi har enkla rött guldsringar. Tanken är att vi ska behålla dem. Sambon har inte riktigt bestämt sig om han vill ha en ring till eller inte. Är inne på en enstensring faktiskt, men känner att jag måste prova lite olika innan jag är helt säker. Får kanske göra som du och hitta någon "kopia" så länge och testa. Rätt smart faktiskt.
Tycker det känns helt overkligt att jag ska gifta mig nästa år. Känns så stort! Men det ska bli helt underbart!
Hur går det med lokalen? Har du fått någon offert?
Ja det känns konstigt att inte säga sambo :). Undrar hur många gånger man kommer säga fel efter bröllopet :).
Smart idé med kylskåpsmagneterna. Det uppskattas garanterat av gästerna!
Har börjat göra en scrapbook där jag sätter in allt jag tycker är fint från olika tidningar och från nätet. förhoppningsvis kommer den hjälpa oss när det börjar bli dags att sätta igång ordentligt.
Tänkte faktiskt ta mig till Araslövs Golfbana i helgen och kolla in deras festlokal. Kanske passa på och slå några bollar på ranchen också och äta lunch, ska nog inte va så svårt att övertala sambon till det.
Är egentligen inte heller mycket för bordsdekorationer, men förhoppningsvis lär jag mig något av det :).
Min sambo spelar golf, tänkte att det kunde vara ett sätt för att få honom och följa med och kolla på lokalen. Men han tyckte det lät bra även om han inte fick spela golf :).
Fick du något mail idag?
Ja jag hoppas verkligen inte jag blir en bridezilla, eller någon som inte kan slappna av och bara njuta av allt. Men som sagt, det är ju väldigt svårt att hitta en balans i det hela. Har kollat på några repriser av Bröllopsbonanza på tv4 plus. En av brudarna där hade en jobbig syster som helt plötsligt bestämde sig för att hon skulle ha tiara, haha. Dessutom ville hon besämma vilken brudklänning bruden skulle ha. Pust, vilken pärs.
Jag vet inte riktigt ännu vem ska vara min tärna. Sambon var bestman på sin bästa kompis bröllop i maj i år så det blir nog bästa kompisen som är bestman på vårt. Jag har ingen syster men hade jag haft det hade det också varit det självkara valet.
Vi har tänkt ha barnfritt. Barn är välkomna i kyrkan men inte på festen. vi har tänkt fixa barnvakt och sånt till de som behöver det. Personligen tycker jag att festen blir trevligare om det inte springer runt en massa barn. Har inget emot barn men det är ju en vuxenfest. Hur har ni tänkt ha det?
Bäckaskogsslott har kuvertpris från 1500 kr, rätt så dyrt alltså. Vi var också inne på det innan vi gick reda på vad det kostar. Men annars har jag bara hört positiva saker om slottet! Vår planering ligger väl lite vilande nu, känner att jag behöver fokusera på jobbet i tre veckor till innan jag tar en välförtjänt semester. Då kan vi börja planera igen. Såg ni bröllopet igår? Jag hade bara tänkt se vigseln men helt plötsligt hade jag sett hela dagen fram till brudvalsen :). Så vacker Victoria var! Man verkligen ser hur kära de är i varandra. Blev en del tårar igår :).