• Riddarbrud

Bröllop 2011 i Kristianstad

Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!

• Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad
  • sms å fotboll

JAAAA!!!! Vi har inte bestämt datum än men det bli juli eller augusti.
    Har ni kommit långt i planeringen?

• Riddarbrud

Va roligt!! Nja, vi har inte kommit långt alls. Har väl nästan bestämt oss för Fjälkinge kyrka. Var på Kastanjelund i dag och åt middag, kan va ett eventuellt ställe att ha festen på. Vad har ni tänkte er för bröllop?

• sms å fotboll

Ja, just nu är det mest jag som tänkt eftersom sambon tycker det känns så tidigt fortfarande. Han kan sträcka sig att börja planera efter semestern så jag kollar runt på lite ställe som vi kan tänkas tycka om.

Vi kommer nog inte vara här i närheten eftersom jag inte riktigt hittat något trevligt ställe men så vet jag inte riktigt var jag ska leta heller.
    Annars så kommer det väl bli ett "vanligt" bröllop. Gissningsvis 70 inbjudna (så det blir väl ca 50 gäster). Kyrklig vigsel men troligtvis inte i kyrka.
    Ungefär så mycket har jag lyckats dra ur sambon :)

Ni då?

• Riddarbrud

Ja det blir ju i kyrkan som sagt. Det är inte tvunget för mig, jag hade nog helst haft vigseln utomhus, men man får ju kompromissa lite :). Vi har väl runt 80 gäster att bjuda i nuläget, men ska försöka skära ner lite. Men det är väldigt svårt att bestämma vilka som ska få komma och inte komma.

Har egentligen inte heller någon aning om vart man ska börja leta lokal. Mitt enda krav är egentligen att det ingår dukning, servering och städning i priset, så en bygdegård blir det inte för oss. Tänkte försöka kolla runt lite på olika ställen nu under semestern. Man får massor med inspiration bara av att åka och titta.

• sms å fotboll

Kompromiss är lösningen på det mesta :)

Jag  hoppas just nu på att få en offert "som man inte kan säga nej till" från Röstånga gästis. Hon var så himla trevlig och tillmötesgående när jag pratade med henne och det verkade inte tokdyrt heller. Om vi bestämmer oss för det så är så mycket redan löst av det du nämner, dukning, städning, serveringspersonal etc. Vi ska troligtvis till Röstånga marknad i sommar, brukar åka dit, så då kan vi passa på att titta närmre på platsen.

Antalet gäster är vi praktiskt taget överens om. Vi umgås mest med min släkt och min gamla vänner har blivit våra vänner så det är ju ett bekymmer mindre.

Hur kommer det sig att ni nästan valt Fjälkinge kyrka. Bor ni där? Ja, inte i kyrkan utan i samhället :)

• Riddarbrud

Röstånga Gästis ser jättefint ut! Hoppas offerten är bra!

Min sambo är född och uppväxt i Fjälkinge och vi flyttade faktiskt hit i januari i år. Så kyrkan känns ändå rätt så logisk.

Har du funderat något på klänning än? Jag har kollat runt på nätet hur mycket som helst, men har väl egentligen inte sett något som JA den vill jag ha. Men sen å andra sidan är det kanske dumt att kolla för mycket så här tidigt, risken finns att man tycker något annat är finare om ett halvår. ska nog försöka dra ut på klänningköpet så länge det går.

• sms å fotboll

Har surfat runt lite men inte kommit på vad jag skulle vilja ha för modell men man hoppas ju att det känns rätt när man väl hittar den. Kanske blir det rea till hösten och då kan man ju hålla ögonen öppna. :)

Däremot så tog jag en sväng om SMYCKA på väg till tåget i fredags och jag tror jag har hittat rätt ring :)

Har ni varit förlovade länge eller blev det i samband med frieriet?

• Riddarbrud

Ja förhoppningen är ju att det bara ska va självklart när man ser klänningen :).

Vad blir det för ring då då?

Vi har varit förlovade sen september förra året, då friade min sambo till mig på min födelsedag :).Hur länge har ni varit förlovade?

• sms å fotboll

Först så trodde jag att en enstensring skulle bli bäst men så provade jag en ring med 10 stenar och det var ju sååå snyggt :)

Vi hade tänkt byta ut våra förlovningsringar, som är i stål, till titanringar och då blir det väl en vigselring i samma veva... Men jag har inte helt bestämt mig än. Köpte faktiskt en liknande silverring idag så jag kunde känna efter lite, tyckte det var värt de 149kr som silverringen kostade :)

Vad har du själv för önskan om för ring? Blir det en vigselring till dig eller blir det nya till er båda?

Vi har varit ihop sen mars 2002 och snart förlovade i 3 år, tiden går väldigt fort. Det var inget frieri utan jag sms:ade sambon (på väg hem från skolan) och frågade om vi skulle förlova oss :) Vi hade pratat om det innan men det blev liksom inte av.

• Riddarbrud

Ja 10 stenar är jättesnyggt! Vi har enkla rött guldsringar. Tanken är att vi ska behålla dem. Sambon har inte riktigt bestämt sig om han vill ha en ring till eller inte. Är inne på en enstensring faktiskt, men känner att jag måste prova lite olika innan jag är helt säker. Får kanske göra som du och hitta någon "kopia" så länge och testa. Rätt smart faktiskt.

Tycker det känns helt overkligt att jag ska gifta mig nästa år. Känns så stort! Men det ska bli helt underbart!

Hur går det med lokalen? Har du fått någon offert?

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad