Inlägg från: sms å fotboll |Visa alla inlägg
  • sms å fotboll

Bröllop 2011 i Kristianstad

JAAAA!!!! Vi har inte bestämt datum än men det bli juli eller augusti.
    Har ni kommit långt i planeringen?

• sms å fotboll

Ja, just nu är det mest jag som tänkt eftersom sambon tycker det känns så tidigt fortfarande. Han kan sträcka sig att börja planera efter semestern så jag kollar runt på lite ställe som vi kan tänkas tycka om.

Vi kommer nog inte vara här i närheten eftersom jag inte riktigt hittat något trevligt ställe men så vet jag inte riktigt var jag ska leta heller.
    Annars så kommer det väl bli ett "vanligt" bröllop. Gissningsvis 70 inbjudna (så det blir väl ca 50 gäster). Kyrklig vigsel men troligtvis inte i kyrka.
    Ungefär så mycket har jag lyckats dra ur sambon :)

Ni då?

• sms å fotboll

Kompromiss är lösningen på det mesta :)

Jag  hoppas just nu på att få en offert "som man inte kan säga nej till" från Röstånga gästis. Hon var så himla trevlig och tillmötesgående när jag pratade med henne och det verkade inte tokdyrt heller. Om vi bestämmer oss för det så är så mycket redan löst av det du nämner, dukning, städning, serveringspersonal etc. Vi ska troligtvis till Röstånga marknad i sommar, brukar åka dit, så då kan vi passa på att titta närmre på platsen.

Antalet gäster är vi praktiskt taget överens om. Vi umgås mest med min släkt och min gamla vänner har blivit våra vänner så det är ju ett bekymmer mindre.

Hur kommer det sig att ni nästan valt Fjälkinge kyrka. Bor ni där? Ja, inte i kyrkan utan i samhället :)

• sms å fotboll

Har surfat runt lite men inte kommit på vad jag skulle vilja ha för modell men man hoppas ju att det känns rätt när man väl hittar den. Kanske blir det rea till hösten och då kan man ju hålla ögonen öppna. :)

Däremot så tog jag en sväng om SMYCKA på väg till tåget i fredags och jag tror jag har hittat rätt ring :)

Har ni varit förlovade länge eller blev det i samband med frieriet?

• sms å fotboll

Först så trodde jag att en enstensring skulle bli bäst men så provade jag en ring med 10 stenar och det var ju sååå snyggt :)

Vi hade tänkt byta ut våra förlovningsringar, som är i stål, till titanringar och då blir det väl en vigselring i samma veva... Men jag har inte helt bestämt mig än. Köpte faktiskt en liknande silverring idag så jag kunde känna efter lite, tyckte det var värt de 149kr som silverringen kostade :)

Vad har du själv för önskan om för ring? Blir det en vigselring till dig eller blir det nya till er båda?

Vi har varit ihop sen mars 2002 och snart förlovade i 3 år, tiden går väldigt fort. Det var inget frieri utan jag sms:ade sambon (på väg hem från skolan) och frågade om vi skulle förlova oss :) Vi hade pratat om det innan men det blev liksom inte av.

• sms å fotboll

Det känns overkligt här med! :) Som när man t.ex. skriver här på BT så skriver jag sambo och inte BM för det känns nästan orealistiskt. Blir kanske "bättre" efter sommaren när det är dags att bestämma datum och så.

Fick en idé från en tidning om att göra kylskåps magneter som en variant på "Save-the-date" och skicka ut tillsammans med julkorten. Så har man redan flaggat för det och så kan det kännas lite lugnare med att skicka ut inbjudan... Då hinner jag dessutom rida ut ev. stormar som kan uppkomma med att alla som förväntar sig att bli inbjudna inte blir det.

Nej, jag har inte fått den än men väntar med spänning. Jag kan ju tänka mig att de har en del att göra eftersom det är bröllopstider men jag kollar mailen på varje fika på jobbet för säkerhetsskull. Känner mig helt töntig men det är ju SÅÅÅÅ roligt, haha!

Nu ska jag och sambon spela Super Mario Galaxy 2 på Wii :)

• sms å fotboll

Funderade också på att göra en scrapbook men sen insåg jag att jag nog inte hade orkat pyssla med det ändå. Jag kan älska att pyssla men oftast går det i perioder, korta och intensiva. Är inte så mycket för bordsdekorationer och liknande så jag känner inte något behov av att samla på mig ideér men vem vet, det kan ju ändras :)

Spelar ni golf?
    Har kollat lite på Araslövs hemsida men jag har för mig att jag sållade bort det, kommer inte ihåg varför. Om det var för dyrt eller om det var något annat. Men du får gärna rapportera tillbaka :)

Fick förresten ett mail från Röstånga idag där hon bad om ursäkt att hon inte svarat men att hon skulle försöka hinna med det imorgon. Ska bli spännande att se vad priserna ligger på.

• sms å fotboll

Nope, inget mail men jag håller utkik :)

Satt och filosoferade över inbjudningskort igår när vi tittade på fotbollen och det är ju så svårt att veta färger, former etc. För samtidigt som man vill att det ska se genomtänkt ut så vill jag verkligen inte bli en "sån" brud som har ångest över färgval eller oengagerade tärnor (som man läser så mycket om här) men jag får ju erkänna att det ibland är svårt att hitta en rimlig balans mellan ytterligheterna.

Ska ni ha brudfölje? Vi hade tänkt att min syster ska vara tärna och sambons bror marshalk (han har en syster också men hon har redan deklarerat att hon bara vill vara gäst). Vi har inte officiellt frågat dem än men jag har gett en vink till min syster men trots det är rädd att inte få vara tärna eller ens bjuden. Till saken hör att hon är 16 år (rätt så många år yngre än mig) och var orolig för att vi bara skulle bjuda vuxna. Hon är så söt :) Skulle aldrig drömma om att inte ha henne som tärna...

Har ni tänkt att ha barnfritt? Det är ju ibland en väldigt het debatt här på BT :)

• sms å fotboll

Jag har inte fått förslaget från Röstånga för de hade jätteproblem med internet så hon ringde och bad o ursäkt och fick återkomma efter helgen. 

Det blir barn hos oss. Det är väl inte någon som är under ett år (vad vi vet idag) och de flesta är i åldern att de kan roa sig själva om man hjälper dem på traven med en liten lekhörna. Jag skulle inte kunna tänka mig vara utan mina småkusiner eller kompisarnas barn som är så goa. Om sen föräldrarna väljer att fixa barnvakt så är det upp till dem. De andra bröllop jag varit på där kusinerna varit med har gått bra så det blir nog hur bra som helst. Med det sagt så förstår jag om man vill ha ett barnfritt bröllop men för vår del är får de gärna vara med.

Hur går det annars med planerna?

• sms å fotboll

Själv så blev det fotboll och grillfest så jag har inte sett något alls om bröllopet men antar att det kommer i ett mer komprimerat format sen.

Det var verkligen ett saftigt pris på Bäckaskog. Har varit på julbord där (bjuden så jag har inte en aning om vad det kostade) och det var superfint och gott så stället i sig är fantastiskt.

Planeringen är lite vilande här också, det är sista rycket innan semestern nu. Har tre veckor kvar varav jag är i Stockholm i tre dagar så tiden går rysligt fort.

Vad har ni för semesterplaner?

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad