Bröllop 2011 i Kristianstad
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Hej! Är det några fler från Kristianstad som ska gifta sig nästa år? Vi ska gifta oss 30 juli 2011!
Gästlistan består av ca 50 vuxna och 8 barn så vi är inte så många. Vi har struntat i att bjuda ca 20 personer av släkten som vi inte vill ha där så det har ju onekligen gjort sitt :)
Vi kommer med 80% säkerhet att vara på en liten lägergård vid Ivösjöns kant så det blir att ta med egen dricka och mat. Har funderat lite på Köttessen men inte bestämt oss än. Vem vet... Vi kanske gör allt själv... Tårtan fixar en kompis så det är klart i alla fall :)
Aha okej!! Låter fint att ni kan fixa det mesta själva =)
Jag har hört att spisen ska vara bra med. Att de gör god mat och de är lite billigare.
Visste inte att de hade catering. Har bara ätit där några gånger och då har det varit gott så det borde man kanske kolla upp.
Vi blir runt 80 gäster, listan är inte riktigt klar än. Har några vänner på kanskelistan, det är så otroligt svårt att plocka bort folk man tycker om men som man egentligen inte umgås med så mycket. Man vill ju gärna gå på deras bröllop i framtiden :).
Meandu: Vilka lokaler har ni tittat på? Jag har mailat till Kraftkällan och funderar eventuellt på Brunnen i Arkelstorp också. Suck, det är jättesvårt.
Min bror och hans kollegor kommer att laga all mat och de fixar serveringspersonal också. Spriten får vi fixa i Tyskland. Fördelen med att köpa spriten själv är ju att även om det blir dyrt så blir det alltid över och det är ju ens eget att behålla. Har kollat på vinpaket på olika ställen och man får nog räkna med från 300 kr per person och det är ju lika med nästan 5 flaskor vin i Tyskland. Men det är ju som sagt en smaksak.
Tårtan kommer jag nog gå till Duvanders med. Fantasi tycker jag varierar med sina tårtor.
Frisyr vet jag fortfarande inte. Myran och Malkom är jätteduktiga. Men som jag skrivit tidigare så känns det väldigt surt att lägga tusenlappar på en bröllopsfrisyr som egentligen inte hade kostat så mycket om det hade varit en vanlig håruppsättning. Men som sagt, det är ju en smaksak det med :).
Hur många ska ni vara i ert brudfölje??
Min syster ska vara brudtärna (även om jag officiellt inte frågat henne :) Vi har inte hunnit träffas men nästa vecka fyller mamma år och då blir det söndagsmiddag så då hinner jag prata med henne i lugn och ro. Marshalk blir troligtvis min BM bror. Han vet inte ens att vi ska gifta oss men det löser vi också nästa vecka :)
Jag kommer att ha tre tärnor och min festman kommer att ha en bestman och två andra vänner. Paren ska gå med varanda lite ala Amerika stil =)=)
Sedan ska vi ha två barn, pojke och flicka, där flickan ska kasta rosenblad och pojken bära kudden.
Riddarbrud: Vilket datum gifter ni er?
Jo visst är det dyrare med bröllopsfirsyr men de lägger ner mer tid på den så att den skall hålla hela dagen. De arbetar mycket mer med håret än om man skall ha en vanlig håruppsättning. Kan vara smart att lägga ner pengar på då det kan vara alla möjliga väderlag frisyren skall stå ut med =)=)
Duvander har vi oxå funderat på.
Vi har tittat på Tbaren, Ellinge slott och Areklstorp så vi får se vad vi slår till med =)=)
Vi ska titta på de nästa vecka!!
Vi gifter oss 30 juli i Fjälkinge kyrka :).
Funderar lite på att ha två tärnor som även kommer att fungera som toastmadames. Men vet inte riktigt om det känns schysst att ge dem så mycket ansvar. Ska försöka fråga lite försiktigt. Hade redan bestäm tärna och allt för ett halvår sedan, men av någon anledning har vi inte pratat på flera månader (kan inte förstå varför egentligen) så det känns knappt aktuellt att hon får komma på bröllopet heller. Vi har väl växt ifrån varandra eller något, trist men sant. Min MB ska ha sin bästa kompis och sin bror som bestmän.
T-baren är ju jättemysigt! Shit vad svårt det ska vara med lokaler då! Letar jag på fel ställen eller är jag för kräsen :).
Jaha ja men då kör du på samma stil som jag ungefär =)
Nice!!!
Usch ja, jag har erfarenhet från det där. Man är vänner ena dagen och sedan helt plötsligt slutar man kontakta varandra utan att veta varför. Men du har nog rätt man växer ifrån varandra, får andra intressen etc.
Ja vi får se angående T-baren ska tittat på den nu i veckan. Kan bli rätt skyssta bilder i tivoliparken.Det är super svårt att hitta lokal i Kristianstad, nästintill omöjligt i alla fall en som faller mig i smaken.
Hade vänner som gifte sig på Metropolen vid högskolan för någon helg sedan. Fin restaurang men jag tycker inte om omgivningen.
Vart ska du fixa buketten?
Ja bildmässigt är ju tivoliparken kanon! vi ska faktiskt till Kastanjelund (yngsjö) och kolla deras lokal imorgon. Ska bli spännande och se vilka priser de tar.
Har faktiskt funderat på att göra buketten själv. Är i och för sig helt värdelös på sådant men känner inte att jag vill lägga allt för mycket pengar på den heller. Vart ska du fixa din?
Har du funderat på klänning än?
Klänningen har jag redan beställt =) Du då?
En vännina till min mamma är florist men hon bor dock i småland, så jag vet inte vart jag skulle ha buketten över natten! Har hört att man kan ha den i kylskåpet men jag vet inte. Annars gör jag den hos någon i stan.
Kastanjelund har vi också tittat på har för mig att priset var 240kr för två rätter eller något liknande!
Hör av dig angående vad ni tyckte!
Ska ni gifta er i kyrka?