Inlägg från: MeAndU |Visa alla inlägg
  • MeAndU

Bröllop 2011 i Kristianstad

Vart ska ni göra er håruppsättning?

Buketten?

Tårtan?

• MeAndU

Vi är oxå på jakt efter festlokal nu, vi har mailat lite över allt. Vi står och velar mellan två ställen. Den ena stället får man inte ta med egen dricka och det andra stället får man ta med eget så hmmm hur gör man!

Tårta- Jag har hört att duvanders och fantasi gör goda tårtor har ni någon erfarenhet?

Frisyr- Vart har ni tittat? Malcolm&Myran skall tydligen vara bra. Har ni någn erfarenhet  där?

• MeAndU

Hur många gäster kommer ni ha?

Vi bjuder 120gäster och därmed blir alkoholen dyr i längden. Vilka lokaler har ni tittat på? Eller ni har bestämt er för en? Ska ni ha cateringfirma eller?

• MeAndU

Aha okej!! Låter fint att ni kan fixa det mesta själva =)

Jag har hört att spisen ska vara bra med. Att de gör god mat och de är lite billigare.

• MeAndU

Jag kommer att ha tre tärnor och min festman kommer att ha en bestman och två andra vänner. Paren ska gå med varanda lite ala Amerika stil =)=)
    Sedan ska vi ha två barn, pojke och flicka, där flickan ska kasta rosenblad och pojken bära kudden.

Riddarbrud: Vilket datum gifter ni er?
    Jo visst är det dyrare med bröllopsfirsyr men de lägger ner mer tid på den så att den skall hålla hela dagen. De arbetar mycket mer med håret än om man skall ha en vanlig håruppsättning. Kan vara smart att lägga ner pengar på då det kan vara alla möjliga väderlag frisyren skall stå ut med =)=)

Duvander har vi oxå funderat på.

Vi har tittat på Tbaren, Ellinge slott och Areklstorp så vi får se vad vi slår till med =)=)
    Vi ska titta på de nästa vecka!!

• MeAndU

Jaha ja men då kör du på samma stil som jag ungefär =)
    Nice!!!

Usch ja, jag har erfarenhet från det där. Man är vänner ena dagen och sedan helt plötsligt slutar man kontakta varandra utan att veta varför. Men du har nog rätt man växer ifrån varandra, får andra intressen etc.

Ja vi får se angående T-baren ska tittat på den nu i veckan. Kan bli rätt skyssta bilder i tivoliparken.Det är super svårt att hitta lokal i Kristianstad, nästintill omöjligt i alla fall en som faller mig i smaken.

Hade vänner som gifte sig på Metropolen vid högskolan för någon helg sedan. Fin restaurang men jag tycker inte om omgivningen.

Vart ska du fixa buketten?

• MeAndU

Klänningen har jag redan beställt =) Du då?

En vännina till min mamma är florist men hon bor dock i småland, så jag vet inte vart jag skulle ha buketten över natten! Har hört att man kan ha den i kylskåpet men jag vet inte. Annars gör jag den hos någon i stan.

Kastanjelund har vi också tittat på har för mig att priset var 240kr för två rätter eller något liknande!

Hör av dig angående vad ni tyckte!

Ska ni gifta er i kyrka?

• MeAndU

Vi ska ha borgerlig vigsel!!! Det blir mer personligt och man får ju utforma det precis som man vill. Lite mer vår smak.

Det blir en Maggie Sottero klänning med swarovski kristaller en riktig princess klänning!! Jag blev kär i den direkt!! Har du varit och testa klänningar?

Usch ja man vill ju inte ha en tradig, missfärgad, vissnad bukett på bröllopet!! Vart hade du tänkt förvara din bukett om du nu gör en egen?

• MeAndU

Jo da jag har redan provat en sådan klänning och det känndes rätt direkt!

• MeAndU

Jaha ja men dåså!! Kan rekomendera dig att testa och sedan evetuellet beställa från Kina då de är mycket billigare!

Vi har också varit i kontakt med Kastanjelund men dock inte varit och tittat på den. Det är betydligt billigare än tbaren.

Ursrpunligen är jag från Småland och har inte så mycket koll på lokaler här. Fastade för tbaren just för att den ser pampig ut och att tivloliparken är fin. Men ni som bor här och har mer koll, vad tycker ni??

• MeAndU

Tack så jätte mycket för er info. Det underlättar idag när vi ska titta på den!!

Musik ska vi fixa själva så då slipper vi dj'n!!

Efterrätt ska vi inte ha, det får bli vår tårta som vi skall beställa på duvanders.

Maten hmm, tråkigt om den inte smakar bra. Jag får prata med henne angående om det är samma kockar etc.

Har någon av er varit i kontakt med florist, frisör, konditori än så länge? Hur är priserna?

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad